ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ – Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΒΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ!!

0
189


Ο «πόλεμος» που κήρυξε ο πρωθυπουργός κ. Σαμαράς, από το βήμα της Βουλής, κατά των συντεχνιών και όσων στέκονται εμπόδιο στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ ήταν στην ουσία μια άσκηση προσαρμογής στο νέο μνημόνιο, αλλά και στις υποδείξεις της ελληνικής διαπλοκής, η οποία επένδυσε, επικοινωνιακά και όχι μόνο, στην εκλογική επικράτηση της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και σε μικρότερο βαθμό της Δημοκρατικής Αριστεράς.
Ο κ. Σαμαράς υποχρεώνεται από αυτούς που τον ελέγχουν μέσω μνημονίου ή τον καθοδηγούν μέσω διαπλοκής σε μία εξαιρετικά δύσκολη πολιτική αναμέτρηση με αβέβαιο αποτέλεσμα.
Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, εάν τελικά επιχειρηθεί, δεν θα είναι τόσο ένα πλήγμα κατά των συντεχνιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που άλλωστε αναπτύχθηκαν από τον «πράσινο» και τον «γαλάζιο» συνδικαλισμό, όσο ένα πλήγμα κατά της εθνικής οικονομίας, των δημόσιων οικονομικών και των περισσότερων καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.
Σε αυτό το συμπέρασμα μας οδηγεί η ιστορία των μετοχοποιήσεων της ΔΕΗ, αλλά και ο τρόπος διαχείρισής της στο πλαίσιο που ορίζει η διαπλεκόμενη εξουσία. Συντεχνιακό «δώρο» 10,4 δισ.
Οι φιλιππικοί του κ. Σαμαρά και άλλων πολιτικών στελεχών κατά των «συντεχνιών» ελάχιστους πείθουν, εφόσον οι περισσότεροι πολίτες τούς αντιμετωπίζουν σαν έναν ακόμη επικοινωνιακό, πολιτικό αντιπερισπασμό.
Η κυβέρνηση Σημίτη αποφάσισε τη μετοχοποίηση της ΔΕΗ το 1999 και τον σχετικό νόμο συνέταξε ο τότε υπουργός Ανάπτυξης κ. Βενιζέλος.
Στο ξεκίνημα των αλλεπάλληλων μετοχοποιήσεών της η ΔΕΗ ήταν υπεύθυνη για το 97% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και απασχολούσε 31.600 άτομα. Ο τότε υπουργός Ανάπτυξης κ. Βενιζέλος μετέφερε όλες τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις της ΔΕΗ προς τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους της στον κρατικό προϋπολογισμό, σε μια προσπάθεια να ελέγξει τις συνδικαλιστικές αντιδράσεις.
Στο ενημερωτικό δελτίο που εξέδωσαν, το Νοέμβριο του 2002, οι γενικοί συντονιστές – κύριοι ανάδοχοι της μετοχοποίησης της ΔΕΗ (Alpha Finance, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα EFG Eurobank-Εργασίας, Τράπεζα Πειραιώς, Τράπεζα Επενδύσεων) περιγράφουν στους υποψήφιους επενδυτές τις μεθοδεύσεις που έγιναν με τον ακόλουθο τρόπο: «Η Εταιρία ενδέχεται να έχει σημαντικές συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις στο μέλλον. Σύμφωνα με το νόμο 2773/99 περί απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας όπως ισχύει από 22 Δεκεμβρίου 1999, ο Οργανισμός Ασφαλίσεως Προσωπικού ΔΕΗ (ΟΑΠ-ΔΕΗ), που ιδρύθηκε με το νόμο αυτό, ανέλαβε όλες τις υποχρεώσεις της Εταιρίας σχετικά με συνταξιοδοτικές, ιατροφαρμακευτικές και λοιπές ασφαλιστικές παροχές προς τους υπαλλήλους και συνταξιούχους της, όπως στη συνέχεια αναφέρεται.
Έως την 31η Δεκεμβρίου 1999 η ΔΕΗ, ως εργοδότης, δεν είχε την υποχρέωση σχηματισμού ξεχωριστού ειδικού ταμείου και ως εκ τούτου οι εργοδοτικές εισφορές και οι κρατήσεις των εργαζομένων παρέμεναν στην Εταιρία, η οποία λογιστικοποιούσε το κόστος των ανωτέρω παροχών κατά την καταβολή των σχετικών κονδυλίων. Ως εκ τούτου, δεν είχαν σχηματιστεί αποθεματικά για την αντιμετώπιση των τρεχουσών ή μελλοντικών δαπανών. Σύμφωνα με αναλογιστική μελέτη, οι υποχρεώσεις της Εταιρίας κατά την 31η Δεκεμβρίου 1999 από τα ασφαλιστικά προγράμματα (κύριο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, πρόγραμμα επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ βοηθημάτων και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης κτλ.), που λειτουργούσε μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 2773/99, ανέρχονταν σε 10,4 δισ. ευρώ περίπου.
Βάσει του νόμου 2773/1999 ιδρύθηκε ο ΟΑΠ-ΔΕΗ, ένας ειδικός ασφαλιστικός οργανισμός, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, ο οποίος εποπτεύεται από το ελληνικό Δημόσιο και ειδικότερα από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων με σκοπό την υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση του προσωπικού και των συνταξιούχων της ΔΕΗ, των θυγατρικών της και του ίδιου του οργανισμού. Συνεπεία αυτού του νόμου, από τη 1/1/2000 η κύρια ασφαλιστική υποχρέωση της ΔΕΗ έναντι των εργαζομένων και συνταξιούχων της είναι η καταβολή των εργοδοτικών της εισφορών στον ΟΑΠ-ΔΕΗ.
Παρόλο που με βάση την ισχύουσα νομοθεσία η ΔΕΗ δεν υποχρεούται να καλύπτει το ποσό της διαφοράς μεταξύ εσόδων και δαπανών του ΟΑΠ-ΔΕΗ, καθώς το ελληνικό Δημόσιο έχει αναλάβει αυτή την υποχρέωση, δεν μπορεί να αποκλειστεί παντελώς το ενδεχόμενο το νομοθετικό π] ]>

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here