O Μητροπολίτης Γόρτυνος & Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας για την ώρα της Θείας Λειτουργίας του εφετινού Πάσχα

0
600

1. Ἡ θεία λειτουργία τοῦ ἐφετινοῦ Πάσχα, Γορτύνιοι καί Μεγαλοπολίτες, ἀγαπητοί ἀδελφοί, καθορίστηκε ἀπότήν ἁγία μας Ἐκκλησία νά τελεσθεῖ τήν 9η ἑσπερινή ὥρα τοῦ Σαββάτου. Ἔγινε καί γίνεται μεγάλη συζήτηση καί διαπληκτισμός γύρω ἀπό τό θέμα αὐτό, ἐνῶ θά ἔπρεπε νά ποῦμε ταπεινά ὅτι θά κάνουμε ὅ,τι μᾶς εἶπε ἡ Ἐκκλησία μας. Αὐτό συμβαίνει, γιατί στήν Ἑλλαδική μας ἰδιαίτερα Ἐκκλησία, ἐνῶ δέν ζοῦμε μέ ἀκρίβεια στήν προσωπική μας ζωή, ζητοῦμε καί ἀπαιτοῦμε ἀπό τήν Ἐκκλησία τήν ἀκρίβεια στά διάφορα προβλήματα πού ἀντιμετωπίζει καί χάριν τῶν πιστῶν της ἐφαρμόζει τήν οἰκονομία «ἄχρι καιροῦ». Καί αὐτό πού γίνεται εἶναι μεγάλη ἁμαρτία γιά ᾽μᾶς. Ναί! Ὅπως μᾶς λέγει ὁ μακαριστός ἅγιος πατήρ Ἐπιφάνιος, ὁ πλησίον σέ μᾶς, ἀπό τήν Καλαμάτα, «εἶναι ἀπαράδεκτος ἡ ἐφρμογή ὑφ᾽ ὑμῶν ἀκριβείας εἰς ζητήματα εἰς τά ὁποῖα ἡ Έκκλησία ἐφαρμόζει οἰκονομία» (βλ. βιβλίον του σελ. 180-182, Ἄρθρα, Μελέται – Ἐπιστολαί, τόμος Α´).

2. Ἀλλά καί γιά τήν Ἐκκλησία μας, ἀγαπητοί ἀδελφοί, ἡ ἡμέρα ἀρχίζει ἀπό τήν ἑσπέρα, μετά τήν λεγομένη Ἐνάτη ὥρα, μέ τήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καλύτερα.Ἔτσι λοιπόν ἡ Θεία Λειτουργία τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου θά τελεστεῖ καί ἐφέτος ἡμέρα Κυριακή, ὄπως ἔτσι τελεῖται πάντοτε. Ναί, ἀλλά δέν ἀναστήθηκε ὁ Χριστός τήν 9η ὥρα! Ὄχι! Κανείς δέν ξέρει, ἀδελφοί μου, ποιά ὥρα ἀναστήθηκε ὁ Χριστός, κανείς δέν τόν εἶδε ἀναστάντα μετά τήν Ἀνάστασή του. Τά Εὐαγγέλια σιωποῦν στό θέμα αὐτό. Γι᾽αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο δέν ἔχουμε καί εἰκόνα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοὐ, γιατί οἱ ἐμφανίσεις τοῦ Χριστοῦ εἶναι μετά ἀπό αὐτήν (βλ. τά Ἑωθινά Εὐαγγέλια).

3. Ἐμεῖς λοιπόν πρέπει, ἀδελφοί, νά κάνουμε ὑπακοή σέ ὅ,τι μᾶς λέγει ἡ Ἐκκλησία καί νά προσέξουμε νά ζοῦμε ἀναστημένη πνευματική ζωή, ὅπως ἁρμόζει σέ χριστιανούς πού ἔχουν ἀναστημένο Ἀρχηγό, τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό, τόν Θεό μας. Πέρα οἱ ἀσέβειες, πέρα τά μαλώματα καί πέρα οἱ κακίες μεταξύ μας.

Ἐπειδή, ὅπως πάντοτε, ἀκούστηκαν ἀντιρρήσεις ἀπό ζηλωτές χριστιανούς ὅτι τάχα ἀποτελεῖ ἁμαρτία νά τελεστεῖ ἡ ἀκολουθία τῆς Ἀναστάσεως τήν ἑνάτη ἑσπερινή τοῦ Σαββάτου ἀντί τῆς δωδεκάτης ὥρας, τούς ἐρωτοῦμε: Τί ἔχουν νά ποῦν αὐτοί γιά τό ὅτι ἡ Ἐκκλησία μεταθέτει τίς ἀκολουθίες τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος ὄχι κατά ἕξι, ἀλλά κατά δώδεκα ὧρες καί ἀντί νά τελέσει τήν ἀκολουθία τήν ἑβδόμη πρωινή τῆς ἡμέρας (γιατί πρόκειται περί ὄρθρου), τελεῖ τήν ἀκολουθία τήν ἑβδόμη ἑσπερινή τῆς προηγουμένης ἡμέρας (σάν νά πρόκειται περί ἑσπερινοῦ);

Τό κάνει αὐτό ἡ Εκκλησία ἀπό οἰκονομία, γιατί ποιός χριστιανός κατάκοπος ἀπό τήν ἐργασία τῆς ἡμέρας θά πήγαινε νά ἀκούσει καί νά ἀπολαύσει τίς ὡραῖες αὐτές ἀκολουθίες; Καί ἄλλες καί ἄλλες καί πολλές οἰκονομίες κάνει ἡ Ἐκκλησία μας γιά τήν βοήθεια τῶν παιδιῶν της. Ἄς σταματήσουν, παρακαλῶ, νά λέγουν τέτοιους λόγους μερικοί, λόγους πού δέν στέκονται στήν λογική καί στήν κατανόηση τῶν ἀνθρώπων.

Ὑπακοή στήν Ἐκκλησία, ἀδελφοί μου, γιατί ὅ,τι λέγει τό λέγει γιά τήν σωτηρία μας.

Καλή Ἀνάσταση ἀδελφοί,

† Ὁ Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here