Καλά είναι τα νέα για την ολοκλήρωση των εργασιών του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Καλαμάτα , Λεύκτρο – Σπάρτη αλλά και της Συνδετήριας Οδού της Μεγαλόπολης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες βρέθηκε η χρυσή τομή και υπάρχει συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου και του ΜΟΡΕΑ και σύντομα θα ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες σε όλα τα τμήματα του έργου.
Για τις αιτίες καθυστέρησης των εργασιών σας έχουμε γράψει αναλυτικά σε παλιότερα άρθρα στο Καφενείο της Μεγαλόπολης
Διαβάστε…
Το σήριαλ με τον άξονα Κόρινθος–Τρίπολη–Καλαμάτα και την συνδετήρια οδό Μεγαλόπολης
Συνδετήρια Οδός Μεγαλόπολης – Οι τελευταίες εξελίξεις
Το ρεπορτάζ λοιπόν με τις νέες εξελίξεις έχει ως εξής:
Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης συναντήθηκε σήμερα με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
(ΕΤΕπ) κ. Werner Hoyer και υψηλόβαθμα στελέχη της τράπεζας. Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων υποδομής, όπως επίσης και ο προγραμματισμός χρηματοδότησης έργων της νέας προγραμματικής περιόδου.
Αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης ο Υπουργός καθώς και ο Πρόεδρος της ΕΤΕπ δήλωσαν στους δημοσιογράφους:
Δηλώσεις Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη
Υπουργός: Έγινε η συνάντηση με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και με πολύ υψηλά στελέχη της. Συζητήθηκαν θέματα για το πώς θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών στην Ελλάδα, προκειμένου η χώρα να βγει από την κρίση.Συζητήσαμε για νέα έργα. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι στην διάθεση μας για να βοηθήσει προκειμένου να ωριμάσουν τα έργα, να υπάρχει η απαραίτητη τεχνική βοήθεια και να υπάρχει και η απαραίτητη χρηματοδότηση. Επίσης συμφωνήσαμε και συζητήσαμε για τους δύο αυτοκινητόδρομους, που εμπλέκεται η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ένα βαρύ χρονοδιάγραμμα, προκειμένου σύντομα να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Είναι η Ολυμπία και ο Μορέας. Ο Μορέας όπως γνωρίζετε θέλει να αλλάξει και η σύμβαση, να υπάρχουν νέες προβλέψεις. Στη δική μας πολιτική κατεύθυνση όπως γνωρίζετε από τους δύο άλλους αυτοκινητόδρομους είναι το ίδιο. Συζητήσαμε όλα αυτά τα θέματα και είμαστε σε κοινή αντίληψη.
Δημοσιογράφος: Για το μετρό συζητήσατε;
Υπουργός: Βεβαίως για το μετρό είπαμε ότι είναι ένα από τα έργα, που θα εξετάσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την ωρίμανση, αλλά και για την υλοποίηση του στο κομμάτι που είναι ώριμο, το τμήμα της Γραμμής 4.
Δημοσιογράφος: Για το Μορέα συμφωνήσατε στις πρόσθετες εγγυήσεις, που ζητάει η τράπεζα;
Υπουργός: Συμφωνήσαμε στις πρόσθετες εγγυήσεις, αλλά και στους υπόλοιπους όρους που θέτουμε εμείς στο τραπέζι, το ύψος των εγγυήσεων είναι αυτό που έχει βγάλει η μελέτη και δεν είναι θέμα παζαριού. Αυτό είναι θέμα προβλέψεων συγκεκριμένων, αν χρειαστεί να υπάρξουν. Αλλά έχουμε μερικές άλλες ιδέες σε σχέση και με το μοντέλο υπολογισμού των διοδίων και σε σχέση με την επιδότηση της λειτουργίας για το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων. Δηλαδή δεν εξετάζουμε έναν – έναν αυτοκινητόδρομο μόνο του. Εξετάζουμε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας και θα πάμε σε οριστικές λύσεις.
Δηλώσεις προέδρου Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
Πρόεδρος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων: Γεια σας κυρίες και κύριοι, χαίρομαι πολύ που βρίσκομαι ξανά στην Αθήνα γενικά και στο Υπουργείο ειδικά. Ευχαριστώ για την φιλοξενία και την πολύ καλή συζήτηση, που είχαμε μόλις με τον Υπουργό.
Όπως γνωρίζετε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι για πολλά χρόνια, δεκαετίες στην Ελλάδα και έμεινε σε αυτή κατά την διάρκεια της κρίσης και σκοπεύει να μείνει και μετά από αυτή. Σήμερα είχαμε την πρώτη συνάντηση, μετά το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης και έχουμε ένα κατάλογο με τα μεγάλα έργα, που είναι πάνω στο τραπέζι.
Νομίζω ότι κάναμε μεγάλη πρόοδο όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους και ειδικά τον Μορέα. Επίσης κοιτάμε κι άλλα έργα υποδομών, που μόλις ο Υπουργός μας ανέφερε. Είναι εκπληκτικό, το πόσα έργα θα ολοκληρωθούν σε λίγο εδώ, στην Ελλάδα. Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι να θέσουμε μια λίστα με προτεραιότητες, όπως μας υπέδειξε και ο Υπουργός. Φεύγουμε πάρα πολύ αισιόδοξοι.
Πηγή: ΜΠΕ -ΑΠΕ