Το σήριαλ με τον άξονα Κόρινθος–Τρίπολη–Καλαμάτα και την συνδετήρια οδό Μεγαλόπολης

1
291

«Καυτή πατάτα» για την επόμενη κυβέρνηση το έργο.

Οι απαιτήσεις της ΕΤΕπ, η πολύμηνη αναμονή της νέας σύμβασης στο ΣτΕ και οι αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων αν ακυρωνόταν η τρέχουσα. Τέλη Οκτωβρίου λήγει η προθεσμία για την εκτέλεση.

[blockquote style=”1″]Και η ολοκλήρωση της κατασκευής της Συνδετήριας οδού της Μεγαλόπολης είναι συνδεδεμένη με τις απαιτήσεις του ΜΟΡΕΑ. Από τον Δεκέμβριο του 2014 περιμένει να περάσει από την ολομέλεια της Βουλής η απόφαση για πρόσθετη χρηματοδότηση του έργου. Μέχρι να γίνει αυτό παραμένουν παγωμένα τα έργα.[/blockquote]

SYNDETIRIA-ODOS-MEGALOPOLIS-300x215

Ακόμα και την καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαματά, που κατασκευάζει και διαχειρίζεται η κοινοπραξία Μορέας (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&PΑΒΑΞ, Intracom ΙΝΤΚΑ -1,91% Holdings) εξέτασαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας, αλλά το συγκεκριμένο σενάριο απορρίφθηκε. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των υπηρεσιών του πρώην υπουργείου Υποδομών, το δημόσιο θα έπρεπε να καταβάλλει σημαντικά ποσά στην περίπτωση πλήρους δικαίωσης της κοινοπραξίας, που θα έφταναν ακόμα και τα 700.000.000 ευρώ.

Επιπλέον, «η καταγγελία θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις στην προώθηση νέων έργων με συμβάσεις παραχώρησης (νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, κ.λπ.) ενώ θα διατάρασσε και τις σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Οι απαιτήσεις της τελευταίας, που συμμετέχει στο χρηματοδοτικό σχήμα του οδικού άξονα, για πρόσθετη επιδότηση του δημοσίου επειδή τα έσοδα από διόδια θα είναι χαμηλότερα των αρχικών προβλέψεων, έχουν οδηγήσει σε πολυετές παζάρι για την αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης.

Η αναθεωρημένη σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τον Νοέμβριο του 2014, το οποίο έχει εκδόσει την απόφαση 177 / 2015 στις 9 Ιουλίου. Ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε υποστηρίξει στη Βουλή πως, ανεξάρτητα από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είχαν ζητηθεί πρόσθετες παροχές από τον Παραχωρησιούχο και συγκεκριμένα δωρεάν διελεύσεις για κατοίκους περιοχών γύρω από σταθμούς διοδίων κ.λπ.

Η νέα κυβέρνηση θα κληθεί, πάντως, να διαχειριστεί το ζήτημα καθώς στις 30 Οκτωβρίου λήγει η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου (αρχικά έληγε στις 3 Σεπτεμβρίου 2012, αλλά μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 93% των εργασιών). Απομένει η ολοκλήρωση του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη (46 χιλιόμετρα) και της Περιμετρικής Οδού Καλαμάτας (11 χιλιόμετρα).
Στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη έχουν εκτελεστεί εργασίες ύψους 186.000.000 ευρώ και στην Περιμετρική οδό της Καλαμάτας 60.000.000 ευρώ. Σύμφωνα με το υπουργείο, οι υπολειπόμενες εργασίες στον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη είναι 15.000.000 ευρώ και στην Περιμετρική Οδό της Καλαμάτας 45.000.000 ευρώ.

Το ενδεχόμενο καταγγελίας της σύμβασης συζητήθηκε καθώς η ΕΤΕπ ζήτησε νέο χρηματοοικονομικό μοντέλο με πρόσθετη εγγύηση του δημοσίου. Με βάση τις απαιτήσεις της ΕΤΕπ και το μοντέλο που προτείνει, αυξάνεται το ποσό που υποχρεούται το Δημόσιο να καταβάλει στο έργο (ουσιαστικά ως Πρόσθετη Επιδότηση Λειτουργίας (ΠΕΛ) για την αποπληρωμή και μόνο των δανείων σε περίπτωση που δεν επαρκούν τα έσοδα) κατά μέγιστο επί πλέον ποσό 330.000.000 ευρώ για το διάστημα μέχρι το 2035.
Σημειώνεται πως το μοντέλο του 2008, όταν ανατέθηκε η σύμβαση παραχώρησης, προέβλεπε την καταβολή Επιδότησης Λειτουργίας εκ μέρους του Δημοσίου συνολικού ύψους 199.000.000 ευρώ από το 2012 έως το 2035. Η Επιδότηση Λειτουργίας ήταν το κύριο κριτήριο ανάθεσης στους διαγωνισμούς των έργων Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Το αντίστοιχο ποσό επιδότησης λειτουργίας του Ε65 ανερχόνταν σε 1,6 δισ. ευρώ.

Μόνο η ΕΤΕπ, καθώς οι εμπορικές τράπεζες δέχονται το παλαιότερο χρηματοοικονομικό μοντέλο, προτείνει μια νέα σύμβαση με βάση την οποία «μειώνονται κατά 23% τα αναμενόμενα έσοδα σε σχέση με τις προβλέψεις του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου που αποδέχονταν οι εμπορικές Τράπεζες που δανειοδοτούν του Έργο. Τα συνολικά έσοδα του Εργου μειώνονται από 3,07 δισ. (πρόβλεψη 2008) σε 1,463 δισ. ευρώ ήτοι σε ποσοστό 52%».Ετσι, αυξάνεται το ποσό που υποχρεούται το Δημόσιο να καταβάλει στο Έργο (ουσιαστικά ως Πρόσθετη Επιδότηση Λειτουργίας (ΠΕΛ) για την αποπληρωμή και μόνο των δανείων σε περίπτωση που δεν επαρκούν τα έσοδα) κατά μέγιστο επί πλέον ποσό 330.000.000 ευρώ.

Στην περίπτωση που το Ελεγκτικό Συνέδριο δώσει το τελικό ΟΚ για την αναθεωρημένη σύμβαση προβλέπεται πως θα χρειαστούν εννέα μήνες έως ένας χρόνος για την ολοκλήρωση του έργου. Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα, με βάση τις εκδοθείσες Διαιτητικές αποφάσεις για αποζημιώσεις Κατασκευαστή λόγω Γεγονότων Καθυστέρησης (με υπαιτιότητα του δημοσίου), το ποσό της συνολικής αποζημίωσης υπολογίζεται κατ’ ανώτατο όριο σε 60.000.000 ευρώ.

δείτε παλιότερη ανάρτηση γα το θέμα ΕΔΩ

με στοιχεία άρθρου από το euro2day.gr

Facebook Comments

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ουγκαγκαου γκα γκα γκαπα γκουπ τιρλί γκαγκά που ελεγε ο χαρι Κλιν.κλειστε τα διοδια Μεγαλοπολιτες,να μπαινουν απο τον παλιό επαρχιακο οι καλαματιανοι μπας κ αποφασίσουν ποτε θα κουνηθουν,οι κυριοι,.το κυριοι με κάπα μικρο,.οπως γραφονται τα (κακά ).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here