Πριν μερικές ημέρες, έληξε χωρίς καμία συμμετοχή η προθεσμία για να υποβληθούν προσφορές για την μεταφορά των μαθητών στον Δήμο Μεγαλόπολης για το έτος 2012.
Το γεγονός ότι δεν υπήρχε συμμετοχή από κανέναν ενδιαφερόμενο , δεν αποτέλεσε έκπληξη για κανέναν , αφού ο προυπολογισμός που είχε γίνει και είχε βασιστεί στα πρότυπα που χρησιμοποιούνται και σε άλλους δήμους, είχε λάθη και περίεργα νούμερα.
Με λίγα λόγια είναι προφανές , ακόμα και στην μεγάλη κρίση που ζούμε ότι κανένας μεταφορέας δεν είχε συμφέρον να συμμετέχει σε ένα διαγωνισμό ο οποίος δεν θα του απέφερε κανένα κέρδος και ίσως να είχε και μεγάλη ζημιά.
Όλα τα παραπάνω τα στηρίζω στα εξής….
Οι μεταφορές είχαν υπολογιστεί με πολύ χαμηλότερο κόστος από ότι πληρώνονται σήμερα.
Ο προυπολογισμός λαμβάνει υπόψιν του τα χιλιόμετρα που θα κάνει ένα Ταξί η ένα λεωφορείο , μόνο όταν μεταφέρει μαθητές και όχι τα χιλιόμετρα που απαιτούνται για να μεταβεί το όχημα στο σημείο που θα παραλάβει τους μαθητές. Έτσι έχουμε αν παράδειγμα την διαδρομή που θα κάνει ένα λεωφορείο για να μεταφέρει μαθητές από την Καρύταινα στην Μεγαλόπολη να πληρώνεται με 2.2 ευρώ ανά χιλιόμετρο για 2 δρομολόγια , ενώ στην πραγματικότητα θα πρέπει να γίνουν 4! Δηλαδή όταν το λεωφορείο πηγαίνει το πρωί να παραλάβει τους μαθητές άδειο και όταν θα επιστρέφει το μεσημέρι πάλι άδειο δεν έχει υπολογιστεί να πληρωθεί !!
Αφού λοιπόν κανένας μεταφορέας δεν έδωσε γραπτές προσφορές θα περίμενε κανείς να αλλάξουν οι τιμές και να γίνει νεός διαγωνισμός όσο προλαβαίνουμε ακόμα και να μην τεθεί σε κίνδυνο η μεταφορά των μαθητών.
Αλλά ο Δήμος Μεγαλόπολης επέλεξε να καλέσει συγκεκριμένους μεταφορείς στο Δημαρχείο με πρώτο και καλύτερο το ΚΤΕΛ Αρκαδίας , 2 ιδιώτες από την Μεγαλόπολη και τις 2 κοινοπραξίες Ταξί της πόλης για να δώσουν προφορικές προσφορές έκπτωσης, επί του ίδιου προυπολογισμού στον οποίο δεν είχαν συμμετάσχει!
Η διαδικασία αυτή δεν έχει καμία σχέση με τις οδηγίες του υπουργείου…το οποίο όπως θα διαβάσετε παρακάτω σαν πρώτη επιλογή έχει την επανάληψη του διαγωνισμού με τροποποιήσεις.
Η διαδικασία αυτή είναι ίσως η χειρότερη επιλογή που θα μπορούσε να είχε γίνει και σίγουρα κρύβει σκοπιμότητες.
Είναι σίγουρο ότι κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα η μεταφορά των μαθητών από το νέο έτος και επίσης να γίνουν διαδικασίες οι οποίες θα σηκώσουν μεγάλες γκρίνιες και πολλές κατηγορίες.
Υπενθυμίζω απλά ότι η όλη διαδικασία είναι γνωστή από το καλοκαίρι και δεν θα υπάρχουν δικαιολογίες για τυχόν καθυστερήσεις. Μάλιστα το πρότυπο έγγραφο που απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών στους δήμους ανέφερε καθαρά ότι η λήξη του διαγωνισμού θα πρέπει να είναι τέλη Αυγούστου. Επίσης αναφέρει ότι είναι ένα πρότυπο έγγραφο το οποίο εκδόθηκε για να βοηθήσει τους δήμους και δεν είναι υποχρεωμένοι να το ακολουθήσουν κατά γράμμα. Στο ίδιο έγγραφο ο πίνακας παραδειγμάτων με τα δρομολόγια αναφέρει έμφορτα δρομολόγια , κάτι που δεν υπάρχει στο έντυπο του δήμου Μεγαλόπολης.
Οι οδηγίες που δίνονται από το υπουργείο έιναι να προχωρήσουν σε ΠΑΡΑΤΑΣΗ των ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ οι δήμοι ΜΟΝΟ σε περιπτώσεις που υπάρχει το θέμα του επείγοντος……!!!! άραγε γιατί αργήσαμε εδώ στην Μεγαλόπολη να κάνουμε τον διαγωνισμό?
Θυμίζω ότι το υπουργείο με σχετική εγκύκλιο από τον Ιούλιο δίνει σαφείς εντολές στους δήμους να κινηθούν γρήγορα για τους διαγωνισμούς. Η δημοσιέυση στην εφημερίδα της κυβέρνησης έγινε την 1 Αυγούστου!
Δείτε παρακάτω από την εφημερίδα της κυβέρνησης πως πρέπει να υπολογιστούν οι πληρωμές των μέσων μεταφοράς….
Τα σχόλια και οι προβλέψεις για το ποιός θα κάνει τελικά την μεταφορά…δικά σας!!!