Τι είδε στην Ελλάδα η γερμανική e.Go – Η επένδυση των 100 εκατ. ευρώ στην παραγωγή μικρών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αναζητά τοποθεσία!

2
385

Ευκαιρίες σε μια αναδυόμενη οικονομία, όπως η ελληνική, στην αρχή της κυκλικής ανάκαμψης, με υπερπροσφορά φθηνού καταρτισμένου δυναμικού και με «παρθένο» έδαφος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, βλέπει η ανερχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία Next e.Go.

Η μέχρι πρότινος γερμανική εταιρεία, που ανήκει πλέον σε ολλανδικό όμιλο, πρόκειται σήμερα το μεσημέρι να ξεδιπλώσει το σχέδιό της για δημιουργία μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μια απόφαση που έχει ληφθεί εδώ και καιρό και στηρίζεται στην θετική, παρά την κρίση, εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Κρίσιμο ρόλο έπαιξαν, όπως λενε άνθρωποι που συμμετείχαν στις διεργασίες, οι θετικές επιδόσεις της χώρας στην έρευνα και ανάπτυξη, ο μεγάλος αριθμός προγραμματιστών και μηχανικών και κυρίως το φιλόδοξο πλάνο στρατηγικού μετασχηματισμού της οικονομίας, χρηματοδοτούμενο από τα 32 δισ ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών ξεκίνησαν προ αρκετών μηνών, η τάξη μεγέθους της επένδυσης λέγεται ότι είναι τα 100 εκατ ευρώ, ενώ τα στελέχη της Next e.Go έχουν ήδη ενημερωθεί και επισκεφτεί τις υποψήφιες τοποθεσίες που μπορούν να φιλοξενήσουν την επένδυση. Αναζητούνται μεγάλες εκτάσεις, με πρόσβαση σε κύριους οδικούς άξονες, σιδηροδρομικές υποδομές και πλησίον αεροδρομίων. Ακριβές ύψος της επένδυσης, δυναμικότητα της μονάδας, χρονοδιαγράμματα και κατά πόσο η εταιρεία βλέπει την Ελλάδα ως βάση για εξαγωγές σε γειτονικές χώρες, όλα αυτά αναμένεται να γίνουν γνωστά σήμερα.

Της υπογραφής του μνημονίου συναντίληψης μεταξύ του Enterprise Greece και του επικεφαλής της Ούρλιχ Χέρμαν, παρουσία του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, του υφυπ. Εξωτερικών, αρμόδιου για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας Κ.Φραγκογιάννη και της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης, θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου. Εκεί ο CEO της Next e.Go, αναμένεται να ξεδιπλώσει τον σχεδιασμό του, να εξηγήσει πότε αναμένεται να είναι έτοιμο το εργοστάσιο, πότε αναμένεται η πρώτη παραγωγή και πόσες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτό θα παράγει.

Σημειωτέον ότι το πιο γνωστό μοντέλο της εταιρείας είναι το e.GO Life το οποίο όταν κατασκευάστηκε το 2018 πωλούνταν σε τιμή κάτω από τις 16.000 ευρώ. Αφορά ένα δίθυρο τετραθέσιο μοντέλο με μπαταρία 21,5 KW, κινητήρα 57 kW (77 hp) και συνολικό βάρος 1,2 τόνων. Εχει αυτονομία εντός πόλης τα 203 χιλιόμετρα, ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο αυτή μειώνεται στα 139 χιλιόμετρα. Το ίδιο μοντέλο βγαίνει σε πολλές εκδόσεις, όπως το e.GO Life Sport με σπορ χαρακτηριστικά ενώ υπάρχει και off road εκδοχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το e.GO Life Cross. Τέτοια είναι τα χαρακτηριστικά όλων των μοντέλων της εταιρείας : Μικρά, ευέλικτα, χαμηλού κόστους και ιδανικά για μετακινήσεις μέσα στις πόλεις.

Μεγάλη κινητικότητα

Η είδηση έρχεται σε μια συγκυρία έντονης κινητικότητας στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. Πλειάδα ονομάτων από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης παίρνουν θέση στην καινούργια αυτή αγορά για την Ελλάδα ή την «κοιτάζουν», από τις αμερικανικές Tesla και Blink μέχρι την ABB και την γαλλική Engie, ενώ κοντά τους θέσεις παίρνουν πολλοί άλλοι μικρότεροι.

Σημειωτέον ότι παρ’ ότι αρχικά φιλόδοξοι, εντούτοις σήμερα οι στόχοι της αυτοκινητοβιομηχανίας για πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχουν καλυφθεί. Οι εταιρείες είχαν θέσεις ως στόχο για φέτος να αποτελούν τα υβριδικά το 20% των πωλήσεων, ωστόσο αυτά ανήλθαν τελικά στο 40%.

Το τοπίο δείχνει να αλλάζει ταχύτατα, καθώς μέχρι σήμερα έχουν υποβάλει αιτήματα στο Πράσινο Ταμείο 259 δήμοι ώστε να ενταχθούν σε πρόγραμμα χωροθέτησης σημείων φόρτισης, ενω μόνο στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν κατατεθεί 9.100 αιτήματα κυρίως για ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και για ηλεκτρικά δίκυκλα και αυτοκίνητα. Στο πρόγραμμα έχουν μέχρι σήμερα εγκριθεί επιδοτήσεις κοντά στα 8 εκατ ευρώ.

Γιώργος Φιντικάκης από το energypress.gr

Facebook Comments

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΦΤΙΑΞΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΕΚΕΙ!ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΤΥΠΟ!ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ!

  2. Μεγαλοπολίτες συνεχίστε να κοιμάστε τον ύπνο του δικαίου !
    Δηλαδή τι δεν καταλαβαίνετε ? Στον καπιταλισμό αυτός που αποφασίζει τι είδους επένδυση ή αποεπένδυση θα γίνει, που, με ποιους όρους, με τι τεχνογνωσία και επιστημονικές τεχνικές, με τι εργασιακούς και μισθολογικούς όρους δεν είναι ούτε η κυβέρνηση, ούτε ο δήμος, ούτε τα θέλω του καθενός από εμάς αλλά αυτός που έχει το κεφάλαιο κι όταν λέμε κεφάλαιο όχι τα 100 χιλιάρικα που αποταμίευσε ο ΔΕΗΤΖΗΣ αλλά το παγκοσμιοποιημένο πολυεθνικό κεφάλαιο (τραπεζικό, βιομηχανικό, εφοπλιστικό) κι αποφασίζει με βάση τη δυνατότητα μέγιστου κέρδους και ΜΟΝΟ ! Δηλαδή εδώ στη Μεγαλόπολη δεν ξέρετε τίποτα για τη ΛΑΡΚΟ ? Κρατική εταιρεία παραγωγής ΝΙΚΕΛΙΟΥ η 5η ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ (ΝΙΚΕΛΙΟ ο σύγχρονος χρυσός, μπαταρίες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων κλπ. !) και τη χρεοκοπήσανε τεχνητά για να την πάρει κοψοχρονιά μεγάλη πολυεθνική, απολύσανε εν μία νυκτί 2000 εργαζόμενους, για να την πάρει η πολυεθνική δίχως εργασιακό κόστος, με 500 ευρώ μισθούς και άθλιες εργασιακές συνθήκες !
    Το ίδιο γίνεται και με τη ΔΕΗ ! Το κέρδος πια για τους ιδιώτες είναι οι ΑΠΕ, 20000 ΜW εγκατεστημένη ισχύ κι η ζήτηση λόγω φτώχειας κι οικονομικής δυσχέρειας 6000ΜW. Στον καπιταλισμό ποιος θα κερδίσει ? Οι ΑΠΕ του Μπόμπολα και του Μυτιληναίου ή η κρατική ΔΕΗ ? Σωστά μαντέψατε ! Κι αντί να αγωνιστείτε και να διεκδικήσετε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ και θέσεις εργασίας γύρω από την ενέργεια (Λιγνίτης λένε οι μελέτες υπάρχει για αρκετά χρόνια ακόμα) να υπάρχει εργασία για όλους (τις «καλές» εποχές στη Μεγαλόπολη εργάζονταν περίπου 4000 άνθρωποι στη ΔΕΗ, οι παλιότεροι θυμάστε) με καλούς μισθούς, φθηνό ρεύμα κι όχι εμπόρευμα και κέρδη για τους ολιγάρχες (αλήθεια γνωρίζετε πόσα κομμένα ρεύματα υπάρχουν στη Μεγαλόπολη ?) εσείς με τις επιλογές σας και την απάθεια σας στηρίζετε τα κέρδη του Μυτιληναίου, τις μπίζνες των Γερμανών, τις πολιτικές μνημονίων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, τα τσιράκια τους στο δήμο Χριστογιαννοπουλό, ΜιχοπουλοΤσιριγωταίους κι ονειρεύεστε να ρθουν επενδύσεις και βιομηχανίες στη Μεγαλόπολη να βρουν τα παιδιά σας δουλειά την ώρα που η Μεγαλόπολη αποβιομηχανοποιείται . Πόσο ραγιάδες ???

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here