Συνδετήρια Οδός Μεγαλόπολης – Οι τελευταίες εξελίξεις

0
224

Παρόλο που οι πολιτικές εξελίξεις αυτή την περίοδο είναι πολύ δύσκολες , υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα για την περιοχή της Μεγαλόπολης που κανείς μας δεν γνωρίζει πότε θα λυθεί.

Ο λόγος για την Συνδετήρια Οδό της πόλης , την σύνδεση της Μεγαλόπολης με την νέα Εθνική Οδό.

Τα προβλήματα με τους ιδιώτες που είχαν κάνει προσφυγές έχουν λυθεί εδώ και μήνες, τα διαδικαστικά επίσης έχουν λυθεί με σχετικές αποφάσεις του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου και ενώ όλα πλέον ήταν έτοιμα για να ξεκινήσουν τα έργα, μια διαμάχη ανάμεσα στον ΜΟΡΕΑ και την Κυβέρνηση έχει παγώσει το έργο.

Ο ΜΟΡΕΑΣ ζητάει πρόσθετη χρηματοδότηση για διάφορους λόγους, για απώλεια εσόδων από τα διόδια, για καθυστερήσεις και πολλά άλλα. Έτσι έχει παγώσει την ολοκλήρωση των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη.Επίσης έχει παγώσει και την ολοκλήρωση της Συνδετήριας Οδού της Μεγαλόπολης, η οποία όμως είναι μικρότερο έργο σε σχάση με τα 2 προηγούμενα και δεν αναφέρεται συχνά.

Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες μας ο Δήμος Μεγαλόπολης έχει μεταφέρει στο Υπουργείο Υποδομών το πρόβλημα και έχει ζητήσει να βρεθεί άμεσα λύση. Τα συμφέροντα όμως που παίζονται είναι μεγάλα και κανείς δεν είναι σε θέση να πει πότε θα αλλάξει η παγωμένη κατάσταση.

Σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα διαβάζουμε ένα άρθρο στην Καθημερινή του Γιώργου Λιάλιου…που μέσα περιέχει και το δικό μας πρόβλημα.

Οι πολιτικές εξελίξεις θα κρίνουν το έργο Κορίνθου – Καλαμάτας – Σπάρτης

Το τελευταίο κεφάλαιο στην υπόθεση της κατασκευής της εθνικής οδού Κορίνθου – Καλαμάτας και Λεύκτρου – Σπάρτης ετοιμάζεται να βάλει το υπουργείο Υποδομών, μόλις σταθεροποιηθεί η γενικότερη κατάσταση.

Η κοινοπραξία Μορέας και το Δημόσιο εκτιμούν ότι από τη στιγμή της έγκρισης της νέας συμφωνίας από τη Βουλή απαιτούνται τέσσερις μήνες για την παράδοση του τμήματος Λεύκτρου – Σπάρτης και επτά για την περιμετρική Καλαμάτας, τα μόνα κομμάτια που απομένουν στο έργο.

Την περίοδο αυτή το υπουργείο Υποδομών εξετάζει τις τελικές λεπτομέρειες (εφόσον οι πολιτικές συνθήκες το επιτρέψουν) προκειμένου να δρομολογήσει την τροποποίηση της συμφωνίας παραχώρησης του Μορέα, τη μόνη από τις 5 οδικές παραχωρήσεις που έμεινε «ανέπαφη». Το έργο είναι σήμερα έτοιμο κατά 93% (οι εργασίες διεκόπησαν τον Μάρτιο του 2014) και απομένουν:

• Η ολοκλήρωση του τμήματος Πελλάνας – Σπάρτης, μήκους 14 χλμ., με το οποίο θα ολοκληρωθεί και θα δοθεί στην κυκλοφορία το Λεύκτρο – Σπάρτη (46 χλμ.). Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες 186 εκατ. ευρώ στο συγκεκριμένο τμήμα και απομένουν ακόμα 15 εκατομμύρια ευρώ.

• Η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού της Καλαμάτας (11 χλμ.). Μέχρι στιγμής έχουν εκτελεστεί εργασίες 60 εκατ. ευρώ και απομένουν εργασίες 45 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», τα βασικά σημεία της υπό έγκριση συμφωνίας είναι τα εξής:

• Ο Μορέας θα λάβει 60 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις.

• Αυξάνεται η επιδότηση λειτουργίας του δρόμου (εφόσον τα έσοδα δεν επαρκούν για να αποπληρωθούν τα δάνεια) κατά 330 εκατ. ευρώ, πλέον των 199 εκατ. ευρώ της αρχικής συμφωνίας. Ωστόσο η πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας θα καταβληθεί οπισθοβαρώς στον χρόνο (το 60% αυτής μετά το 2026).

• Διατηρούνται τα πολύ χαμηλά επιτοκιακά περιθώρια του 2008. Για την ΕΤΕπ το επιτοκιακό περιθώριο είναι κάτω του 1% (για συνολικό δάνειο ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ για τις εμπορικές τράπεζες περίπου 1,4% (για συνολικό δάνειο ύψους 376 εκατομμυρίων ευρώ).

• Ποσοστό απόδοσης ιδίων κεφαλαίων (IRR) του παραχωρησιούχου 0,52% έναντι του 10,40% του 2008.

• Πρόσθετη καταβολή από τον παραχωρησιούχο ποσού μέχρι 20 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατομμύρια ευρώ πριν από την 1η πληρωμή από το Δημόσιο της πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας.

• Οι δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης μειώνονται κατά 10% σε σχέση με το 2008.

• Καμία χρηματοοικονομική επιβάρυνση λόγω μεταβολής των συμβολαίων αντιστάθμισης κινδύνου (swaps).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε προ ημερών στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης) έχουν δοθεί από το Δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες.

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here