Στο τραπέζι για επανεξέταση το έργο του Μορέα – Κίνδυνος νέας καθυστέρησης για την Συνδετήρια Οδό Μεγαλόπολης

0
164

Διαβάζουμε στο Θάρρος της Καλαμάτας ένα ρεπορτάζ σχετικά με τον Μορέα και την πρόθεση της νέας Κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τη σύμβαση παραχώρησης αλλά και να προχωρήσει το θέμα με την πρόσθετη χρηματοδότηση που ζητάει ο Μορέας.

Αν υπάρχει αυτή η εξέλιξη τότε δυστυχώς θα καθυστερήσει πάρα πολύ και το θέμα της Συνδετήριας Οδού της Μεγαλόπολης. Γιατί ο Μορέας έχει συνδέσει την ολοκλήρωση της εισόδου της Μεγαλόπολης με την πρόσθετη χρηματοδότηση του έργου.

Το ρεπορτάζ αναφέρει:

Όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, στόχος είναι να γίνουν διαπραγματεύσεις για τις αλλαγές που θεωρεί αναγκαίες η κυβέρνηση, χωρίς όμως να τεθεί σε κίνδυνο η ολοκλήρωση του έργου. Σχολίασε, δε, ότι μέχρι να υπάρξει νέα συμφωνία εξακολουθεί να ισχύει η υφιστάμενη.

Συγκεκριμένα ότι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα καθίσουν σύντομα, όπως όλα δείχνουν, ο Μορέας με το αρμόδιο για τα έργα υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, καθώς είναι σαφής η πρόθεση της νέας κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τη σύμβαση παραχώρησης για το συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο

Για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη- Καλαμάτα), ο οποίος έχει ολοκληρωθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό, η σύμβαση του έργου δεν έχει τροποποιηθεί, μιας και βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, τουλάχιστον, μέχρι το 2013. Αυτό που έχει συμφωνηθεί είναι η επιδότηση της λειτουργίας του, μιας και από την αρχή είχε εκτιμηθεί ότι τα διόδια δε θα επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων.
Ωστόσο, πλέον η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ως επικεφαλής των δανειστριών τραπεζών, έχει θέσει θέμα πρόσθετων εγγυήσεων από πλευράς Δημοσίου, καθώς η εκτίμησή της είναι ότι εξαιτίας της μείωσης της κίνησης τα διόδια δε θα επαρκούν για να καλυφθούν τα δάνεια συνολικού ύψους 520 εκατομμυρίων ευρώ (τα 40 εκατομμύρια δεν έχουν εκταμιευτεί).

Οι πρόσθετες εγγυήσεις που συμφωνήθηκαν με την προηγούμενη κυβέρνηση είναι προς τις τράπεζες της τάξεως των 300 εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος 25ετίας (σε καθαρή παρούσα αξία εκτιμώνται σε 80 εκατομμύρια ευρώ), περί τα 60 εκατομμύρια ευρώ για τους κατασκευαστές και περί τα 76 εκατομμύρια ευρώ για τους παραχωρησιούχους και αφορούν στις καθυστερήσεις με υπαιτιότητα του Δημοσίου.
Μέρος τους αφορά και τη συμφωνημένη επιδότηση της λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου από το 2012. Να σημειωθεί ότι η σύμβαση του Μορέα συνεχίζει να προβλέπει επιτόκιο δανεισμού 1%, κάτι που δεν ισχύει για τις υπόλοιπες συμβάσεις.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε επιχειρήσει να κλείσει το θέμα του Μορέα συμφωνώντας στις παραπάνω εγγυήσεις και αποζημιώσεις με τις τράπεζες, τους κατασκευαστές και την εταιρεία παραχώρησης, στέλνοντας τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου και συνεχίζει να βρίσκεται.

Με βάση τα όσα ακούγονται, η σημερινή κυβέρνηση δε σκοπεύει να κλείσει το θέμα συνυπογράφοντας τις προαναφερόμενες τροποποιήσεις της σύμβασης του Μορέα. Η διάθεση που φαίνεται να υπάρχει είναι να τεθεί και πάλι το θέμα προς διαπραγμάτευση.

Ταυτόχρονα, από την κυβέρνηση διατυπώνουν ερωτήματα, όπως γιατί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων “παρασύρει” με τις απόψεις της και τις ιδιωτικές τράπεζες, οι οποίες ανέλαβαν ένα ρίσκο, ως είθισται, ενώ συμπληρώνουν με νόημα πως αν η εταιρεία παραχώρησης του Μορέα δεν ολοκληρώσει το έργο, κινδυνεύει επίσης με καταβολή αποζημιώσεων προς το Δημόσιο.

από το Θάρρος

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here