Την έρευνα από τον Αρειο Πάγο για το έργο του δρόμου Παραδείσια-Τσακώνα που κατέρρευσε, ζητεί ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος. Χθες κατέθεσε ογκώδη φάκελλο στον αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Μπόμπολη, ο οποίος περιλαμβάνει έγγραφα και φωτογραφίες στις οποίες απεικονίζονται κατασκευαστικές αστοχίες. Στην αναφορά του ο κ. Λαμπρόπουλος αναφέρει ότι το έργο που κατέρρευσε είχε στοιχίσει στο Δημόσιο τουλάχιστον 87 εκ. ευρώ, ενώ απαιτήθηκαν ακόμη 120 εκ. ευρώ για την επανακατασκευή του. Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μεσσήνιος βουλευτής “ήταν τέτοιες οι κακοτεχνίες και οι ζημιές που προκλήθηκαν και διαπιστώθηκαν μετά το 2007 κατά τη διάρκεια των μελετών και των εκσκαφών, ώστε χρειάστηκε να ξηλωθεί όλος ο δρόμος από τα Παραδείσια μέχρι την Τσακώνα για να κατασκευαστεί νέος αυτοκινητόδρομος”.
Σε ανακοίνωση την οποία εξέδωσε ο κ. Λαμπρόπουλος σημειώνει τα εξής: “Επισκέφθηκα το γραφείο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και κατέθεσα στον αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Γ. Μπόμπολη που αναπληρούσε τον εισαγγελέα, αναφορά με ογκώδη φάκελο, που έλαβε αριθ. πρωτ.: 5938/28-7-2011 και που αφορά την διερεύνηση της κατασκευής, του κόστους και της κατάρρευσης του δρόμου Παραδείσια – Τσάκωνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, διαπίστωσα ότι ο δρόμος Παραδείσια – Τσάκωνα που κατεστράφη ολοσχερώς στις αρχές του 2003, έχει κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο τουλάχιστον 86.940.943,24 εκατομ. € ή 29.625.128.327 ΔΙΣ δρχ. από 8.443.456,10 εκατομ. € ή 2.877.107.666 ΔΙΣ δρχ. που βάσει των διαγωνισμών και των εκπτώσεων, είχαν συμφωνηθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την επανακατασκευή του δρόμου Παραδείσια – Τσάκωνα απαιτήθηκαν ακόμη 120 εκ. € και πλέον.
Ως γνωστόν από το 2003 άρχισε η εκπόνηση των μελετών για την επανακατασκευή.
Εγινε η δημοπράτηση του έργου στις 27-2-2006, με συμβατικό χρόνο παράδοσης στις 13-10-2009.
Από το τέλος του 2009 και το 2010, δεν υπήρξε κανονική εκταμίευση των χρημάτων στους αναδόχους με αποτέλεσμα, παρότι το έργο είχε κατασκευασθεί σε ποσοστό 85 % περίπου με υπολειπόμενα μόνον, μέρος της μεγάλης γέφυρας Τ4, να μην προχωρούν οι εργασίες για παράδοση.
Ετσι ενώ το αρμόδιο υπουργείο διαβεβαίωνε αρχικά για παράδοση τον Οκτώβριο του 2010 μετά για τον Δεκέμβριο του 2010, στις 13-12-2010 ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης με διαβεβαίωνε στην Βουλή ότι θα δοθεί τον Απρίλιο του 2011 με μικρή παράκαμψη της γέφυρας και όλος ο δρόμος τον Οκτώβριο του 2011.
Στις 21 Μαρτίου 2011 επίσης στη Βουλή ο κ Μαγκριώτης με διαβεβαίωνε ότι με παράκαμψη της γέφυρας θα δινόταν τον Αύγουστο του 2011 και το φθινόπωρο ολόκληρο το έργο.
Τώρα μας διαβεβαιώνει ο κ. υφυπουργός για το τέλος του 2011 με παράκαμψη της γέφυρας και το 2012 όλο το δρόμο, αφού με την ένταξη στο ΕΣΠΑ εξασφαλίστηκαν τα υπόλοιπα κονδύλια”.
Από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ