Πρόταση για πρωτοβουλίες της Σχολικής Επιτροπής για στήριξη των προγραμμάτων τηλεκπαίδευσης στα σχολεία

0
661

Του Δημήτρη Γιώτη

Προς : κ. Πρόεδρο Δημ. Συμβουλίου
κ. Πρόεδρο Σχολικής Επιτροπής Α/βαθμιας Εκπαίδευσης
και Δημοτικούς Συμβούλους Δ. Μεγαλόπολης

Μία από τις συνέπειες της γενικής καραντίνας και των μέτρων προφύλαξης από τη διασπορά του ιού ήταν η για πολλές εβδομάδες απομάκρυνση των παιδιών από τα σχολεία τους. Μάλιστα για τα δημοτικά σχολεία το κλείσιμο συνεχίζεται και δεν ξέρουμε αν με το νέο έτος καταφύγουμε πάλι στο μέτρο αυτό.

Γίνεται προσπάθεια το πρόβλημα της μακρόχρονης διακοπής των μαθημάτων να αντιμετωπιστεί με εξ αποστάσεως μαθήματα.

Θα αναφερθώ ειδικότερα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την οποία έχω και συγκεκριμένα στοιχεία.

Στα δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία της πόλης μας και της Καρύταινας, θυμίζω ότι, φοιτούν στην τρέχουσα περίοδο 500 μαθητές περίπου. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση  αφορά σε όλους τους μαθητές, από τα Νηπιαγωγεία, την Α΄ έως την ΣΤ΄ τάξη.

Η τηλεκπαίδευση απαιτεί μια ειδική τεχνική υποδομή για τον μαθητή στο σπίτι του. Και ακριβώς σε αυτό το σημείο βρίσκεται το μεγαλύτερο πρόβλημα για την υλοποίηση αυτών των μαθημάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τα ίδια τα σχολεία και από την πληροφόρηση που μου έδωσαν αρκετοί εκπαιδευτικοί, περίπου το 30% των οικογενειών της Μεγαλόπολης με παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν διέθεταν την απαραίτητη υποδομή (υπολογιστή ή tablet ή laptop). Ακόμα όμως και οικογένειες που είχαν την υποδομή αυτή έπρεπε να μοιραστεί για τις ανάγκες και των άλλων παιδιών της ίδιας οικογένειας (γυμνασιόπαιδων ή και μεγαλύτερων) για τα δικά τους τηλεμαθήματα.

Δεδομένου ότι δε γνωρίζουμε για πόσο ακόμα θα χρειαστεί αυτό το πρόγραμμα τηλεμαθημάτων και επειδή πάντα υπάρχει η πιθανότητα και από το νέο έτος (που μακάρι να μην) να χρειαστούν τα τηλεμαθήματα, είναι ανάγκη, η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας να προμηθευτεί άμεσα έναν αριθμό tablet ή laptop (αναγκαίος είναι αλλά και εφικτός είναι για τη Σχολική Επιτροπή ένας αριθμός κοντά στα 100 με 150 να δοθούν κατά αναλογία μαθητών αλλά και αναγκών στα 5 Δημοτικά του δήμου) για την άμεση κάλυψη των αναγκών.

Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων γνωρίζουν τα κενά, ανά τάξη και οικογένειες, και μπορούν να τα «δανείζουν» στις οικογένειες των μαθητών. Θα παραμένουν στην περιουσία των Σχολικών Μονάδων. Η δαπάνη είναι σημαντική αλλά είναι υπερ-αναγκαία.

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, όπως λειτουργικά έξοδα αναλωσίμων και γραφικής ύλης, υλικά καθαριότητας, έξοδα θέρμανσης έχουν μειωθεί ή και διακοπεί για αρκετό χρονικό διάστημα και έχει γίνει σημαντική εξοικονόμηση.

Αυτά τα εξοικονομημένα ποσά και άλλα ακόμη  επιβάλλεται να αποδοθούν για τις τωρινές ανάγκες των Σχολικών Μονάδων.

Ήδη, αρκετές Σχολικές Επιτροπές ανά τη χώρα το έχουν ήδη κάνει. Χωρίς καθυστέρηση άλλο πρέπει να προχωρήσουμε και για τις δικές μας Σχολικές Μονάδες.

Δημήτριος Γιώτης
τ. Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής
Α/βαθμιας Εκπαίδευσης Δ. Μεγαλόπολης

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here