Προστατεύστε την υγεία σας από τη χρήση υπολογιστή

0
137

Προστατεύστε την υγεία σας από τη χρήση υπολογιστή . Περνάτε καθημερινά αμέτρητες ώρες μπροστά απ’ την οθόνη του υπολογιστή σας και στο τέλος κάθε ημέρας νιώθετε εξουθενωμένοι; Διαβάστε μερικές συμβουλές για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη και ξεκούραστη.

Η πολύωρη εργασία στον υπολογιστή μπορεί να ακούγετε εύκολη και ξεκούραστη, όμως στην πραγματικότητα, μπορεί να είναι αρκετά δυσάρεστη και επίπονη για το σώμα και την ψυχολογία μας. Από πόνους στον αυχένα, ξηροφθαλμία και πονοκεφάλους, έως και άγχος, τα συμπτώματα είναι ποικίλα, αλλά υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστούν.

Αποχωριστείτε την καρέκλα σας . Το να κάθεστε πολλή ώρα στην ίδια θέση δεν είναι και το ιδανικότερο για το σώμα. Κάνει κακό στην κυκλοφορία του αίματος και στην πλάτη σας, ενώ είναι πιθανό να επιδοθείτε σε διατροφικές ατασθαλίες, καθώς, συνήθως, καταναλώνουμε περισσότερη ποσότητα φαγητού, όταν η προσοχή μας είναι στην οθόνη του υπολογιστή. Να ξεκαθαρίσουμε βέβαια, ότι το να κάθεστε δεν θα φέρει την καταστροφή, απλά όταν γίνεται για πολλές ώρες, θα πρέπει να προσέχετε λίγο παραπάνω.

Δοκιμάστε μερικά από παρακάτω όταν έχετε περάσει πολλές ώρες στην καρέκλα του γραφείου σας.

• Κάντε διάλειμμα των 5 λεπτών ανά μία ώρα εργασίας. • Περπατήστε και τεντωθείτε κατά τη διάρκεια του διαλείμματός σας.

• Εάν είναι εφικτό ασκηθείτε πριν ή μετά την δουλειά. Κακή στάση σώματος Κακή στάση σώματος μπορεί κανείς να αποκτήσει όχι μόνο τις ώρες της δουλειάς, αλλά και στο περπάτημα ή στην πολύωρη ορθοστασία. Οι πολλές ώρες μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή όμως, προκαλούν συνήθως πόνους στην πλάτη, τον αυχένα και πονοκεφάλους.

Ας δούμε τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε τη στάση του σώματός σας.

• Ενδείκνυνται και εδώ τα διαλείμματα.

• Χρησιμοποιείτε μια καρέκλα που να υποστηρίζει τη μέση σας.

• Τοποθετήστε το πληκτρολόγιο και το ποντίκι στο ύψος του αγκώνα. Τα χέρια σας από τον ώμο έως τον αγκώνα πρέπει να πέφτουν χαλαρά στα πλευρά σας.

• Τα μάτια σας πρέπει να είναι σχεδόν στην ίδια ευθεία με πάνω μέρος της οθόνης, ώστε να κοιτάζουν ευθεία ή με ελαφριά κλίση προς τα κάτω και σε απόσταση 60 με 70 εκατοστά. Σύνδρομο RSI Το RSI (Repetitive Strain Injury) προκαλείται από συνεχείς επαναλαμβανόμενες κινήσεις, οι οποίες καταπονούν τους μύες και τους τένοντες κλπ. Από το σύνδρομο αυτό επηρεάζεται κυρίως ο καρπός.

Για να αποφύγετε την καταπόνηση του καρπού σας, ακολουθείστε τις παρακάτω συμβουλές.

• Προσαρμόστε τη στάση σας για να μειωθεί η καταπόνηση του καρπού σας.

• Κρατήστε τα χέρια σας χαλαρά.

• Μην βάζετε πολλή δύναμη στα χέρια και στο καρπό σας.

• Βεβαιωθείτε ότι τα χέρια σας είναι ζεστά.

• Κάντε και σε αυτή τη περίπτωση συχνά διαλείμματα.

Τον υπολογιστή και τα μάτια σας! Όταν κοιτάτε πολλές ώρες μια φωτεινή οθόνη, προφανώς τα μάτια σας κουράζονται αρκετά. Πονοκέφαλοι, θολή όραση, τσούξιμο και δάκρυα, είναι μερικά από τα συνηθέστερα συμπτώματα. Οι ενοχλήσεις στα μάτια είναι δυσάρεστες, αλλά υπάρχουν τρόποι να τις περιορίσετε.

• Μην κάθεστε πολύ κοντά στην οθόνη.

• Ανοιγοκλείνετε τα μάτια σας συχνά. Κάθε 20 λεπτά να επιδιώκετε να κοιτάζετε κάποιο αντικείμενο που βρίσκεται σε μακρινή απόσταση.

• Βελτιώστε το φωτισμό στο χώρο σας.

Και για την ψυχική σας κατάσταση.. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι χρήσιμα εργαλεία και βοηθούν εξαιρετικά στη διεκπεραίωση εργασιών. Την ίδια ώρα όμως, περνάμε λιγότερη ώρα με συναδέλφους, φίλους ή την οικογένειά μας. Όταν δεν συναναστρεφόμαστε συχνά με οικεία μας πρόσωπα, και καθόμαστε αμέτρητες ώρες στον υπολογιστή, οδηγούμαστε στην απομόνωση, το άγχος ή, σε ακραίες περιπτώσεις, ακόμη και στην κατάθλιψη. Καλό είναι να μιλάτε με συναδέλφους σας στα διαλείμματα ή να γευματίζετε μαζί, να οργανώνετε εξόδους πριν ή μετά την δουλειά, αλλά και να αθλείστε.

Συνοψίζοντας, δεν θα θέλαμε με τίποτα να «δαιμονοποιήσουμε» τη χρήση υπολογιστών, αλλά επειδή παν μέτρον άριστον, καλό είναι να ελέγχετε τις ώρες που περνάτε μπροστά από μια οθόνη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΣΕΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ – ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here