Με μία νέα πρόταση, προς την Οικονομική επιτροπή επανέρχεται ο Παναγιώτης Βαλασόπουλος και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα «Συνδυασμένες ενέργειες τουριστικής προβολής» , προτείνοντας ουσιαστικά να αναλάβουν μέρος των δράσεων της Π.Π. οι Σχολές τουριστικών επαγγελμάτων στο Ναύπλιο και το Τμήμα Τεχνολόγων Τροφίμων του Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας. Με τον τρόπο αυτό τονίζει, πως θα γινόταν πράξη η απ’ όλους επιδιωκόμενη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά, αλλά και θα δίνονταν νέοι πόροι στις σχολές. Κάτι που για όλους είναι ζητούμενο όπως τονίστηκε κατά την συζήτηση στο Π.Σ,. για την διασύνδεση της Π.Π. με το ΠΑΠΕΛ και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στη περιφέρεια μας.
Ολόκληρη η Πρόταση του Παναγιώτη Βαλασόπουλου, όπως κατατέθηκε στην Οικονομική Επιτροπή:
Κα Πρόεδρε,
κατά την συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Π.Π. στης 27/01/12, συζητήθηκαν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης «Υλοποίηση υποστηρικτικής ενέργειας του έργου ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ- ΥΠΟΕΡΓΟ 1», με έξι διαφορετικές δράσεις, συνολικού προϋπολογισμού 240.000 ευρώ, στα πλαίσια υλοποίησης της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου για την ένταξη της Π.Π. στο πρόγραμμα «ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος-Πελοπόννησος- Ιονίων Νήσων μέσω της ΣΑΕΠ 026/8» (ΕΣΠΑ).
Ανάμεσα στις δράσεις αυτές υπάρχει η δράση «Σύνταξη μελέτης και σχεδιασμός του Πελοποννησιακού Συμφώνου Ποιότητας» συνολικού προϋπολογισμού 20.000 ευρώ. Στην εισήγηση δε, περιγράφετε μια σειρά υποχρεωτικών κριτηρίων, που πρέπει να περιλαμβάνει το Σύμφωνο Ποιότητας, όπως χρήση πελοποννησιακών προϊόντων , πελοποννησιακή κουζίνα, πελοποννησιακό πρωινό, κέρασμα υποδοχής, σύνθεση εδεσματολογίου κλπ.
Επίσης μια ακόμα δράση, ήταν η «Μελέτη για την δημιουργία ταυτότητας του προορισμού Πελοπόννησος», που ανάμεσα στ’ άλλα, περιλαμβάνει το σχεδιασμό εταιρικού λογοτύπου και σήματος, σχεδιασμός εντύπων, τουριστικού περιπτέρου κλπ. συνολικού προϋπολογισμού 60.000 ευρώ.
Σήμερα, με την παρούσα επιστολή μου, σας καταθέτω και εγγράφως την πρόταση που προφορικά διατύπωσα στην χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής.
Προτείνω να προχωρήσετε ΠΡΩΤΑ στην διερεύνηση υλοποίησης των αναφερόμενων δράσεων τόσο της πρώτης, σε συνεργασία με την Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων που λειτουργεί από το 1972 στο Ναύπλιο και περιλαμβάνει στο γνωστικό της αντικείμενο τις περιγραφόμενες δραστηριότητες. Συμπληρωματικά δε και όσον αφορά ποιοτικά χαρακτηριστικά και ποιοτικά πλεονεκτήματα χρήσης πελοποννησιακών πρώτων υλών θα μπορούσε σαφέστατα ν’ αποτελεί εργασία του τμήματος «Τεχνολογίας Τροφίμων του Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας.» Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να ενισχύσουμε την ύπαρξη των τμημάτων αυτών στην περιφέρεια μας και ταυτόχρονα να πετύχουμε οικονομίες κλίμακας. Επίσης, είναι βέβαιο ότι με την σαφώς ποιοτικότερη εργασία αυτών των τμημάτων που αποτελούν μέρος της κοινωνίας της Π.Π. , θα γινόταν πράξη η απ’ όλους επιδιωκόμενη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά. Κάτι που όλοι μας έχουμε συμφωνήσει και κατά την συζήτηση στο Π.Σ. για την διασύνδεση της Π.Π. με το ΠΑΠΕΛ και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στη περιφέρεια μας
.
Όσο δε, για την δεύτερη δράση που μνημόνευσα παραπάνω , αυτή θα μπορούσε ν’ αποτελέσει το θέμα ενός διαγωνισμού ή μιας εργασίας, σε συνεργασία με την Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Αθηνών ή κάποιου αντίστοιχου ιδρύματος. Όπως και προφορικά σας ενημέρωσα, αυτή είναι μια πρακτική, που ήδη εφαρμόζεται από άλλους φορείς, με θεαματικά αποτελέσματα, αφού τα κόστη είναι υποπολλαπλάσια και επιπλέον ενισχύονται σε μια δύσκολη συγκυρία, φοιτητές με ταλέντο και δυνατότητες, εκπαιδευτικά ιδρύματα με πενία πόρων και επιτυγχάνεται η προβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, παράγεται ένα τελικό εικαστικό αποτέλεσμα, που προσθέτει αξία στην προσπάθεια τουριστικής προβολής της Περιφέρειας μας, από έναν φορέα εγνωσμένης αξίας.
Σαφώς και γνωρίζετε τα πολλαπλά πλεονεκτήματα τέτοιων δράσεων, ώστε είναι περιττό ,να τ’ απαριθμήσω σε αυτό το κείμενο, σαφώς και πιστεύω στην ιδιωτική πρωτοβουλία και ενίσχυση αυτής, αλλά πολύ περισσότερο ωφέλιμη θα είναι η συνδυασμένη λειτουργία τοπικής αυτοδιοίκησης, εκπαίδευσης και ιδιωτι
κών φορέων.
Σ