Κινητοποίηση που δεν έχει προηγούμενο, βρίσκεται σε εξέλιξη για να μεταφερθεί ο τεράστιος σε όγκο και βάρος εξοπλισμός της μονάδας φυσικού αερίου από το λιμάνι της Καλαμάτας μέχρι το ενεργειακό κέντρο της Μεγαλόπολης.
Υποστυλώνονται γέφυρες στον εθνικό δρόμο για να αντέξουν, ανοίγονται δίοδοι μέσα από χειμάρρους, επεκτείνονται στροφές και παρακάμπτεται χωριό με τη διάνοιξη καινούργιου δρόμου.
Συγκεκριμένα, αυτές τις μέρες γίνονται εργασίες διαμόρφωσης της κοίτης στο χείμαρρο Δεσπότη, στην ευθεία μετά τη διασταύρωση προς Μελιγαλά και Κατσαρού, ώστε ο εξοπλισμός να περάσει μέσα από το χείμαρρο. Και αυτό γιατί η καινούργια γέφυρα που φτιάχθηκε και από πάνω θα περνάει ο αυτοκινητόδρομος, έχει ύψος από 5,08 έως 5,80 μέτρα και για τη μεταφορά των τεράστιων τμημάτων του αγωγού χρειάζεται ύψος τουλάχιστον 5,31 μέτρα.
Οι γέφυρες στο Νέδοντα, στη Λυκούργου και στην Τσακώνα, στο χείμαρρο Ξεριά δεν ήταν οι μοναδικές που υποστυλώθηκαν. Τέτοιες εργασίες έγιναν στη γέφυρα της Θουρίας και στη γέφυρα του Δεσπότη, στη στροφή αμέσως μετά την ευθεία της διασταύρωσης προς Μελιγαλά και Κατσαρού. Στην Τσακώνα διαπλατύνθηκαν δύο από τις πιο κλειστές στροφές.
Το πιο σημαντικό είναι η παράκαμψη του χωριού Χωρέμι, όπου φτιάχχτηκε νέος περιφερειακός δρόμος μήκους 1,5 χιλιομέτρου με αναγκαστική απαλλοτρίωση. Επίσης, ενισχύεται και μια γέφυρα πριν το Χωρέμι, για την οποία εξετάζεται η χρήση και άλλων μέσων πάνω στα οποία θα πέσει το βάρος των βαριών κομματιών του εξοπλισμού, για να αντέξει. Ο συγκεκριμένος περιφερειακός δρόμος κατασκευάστηκε με έξοδα από την εταιρία ΤΕΡΝΑ και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα παραδοθεί στον δήμο Μεγαλόπολης για να χρησιμοποιηθεί από όλα τα μεγάλα οχήματα που πηγαίνουν πρός τα εργοστάσια της ΔΕΗ !
Οπως μας ενημέρωσαν από την ανάδοχο εταιρεία “ΤΕΡΝΑ”, πέρα από τα 3 τεράστια και πολύ βαριά κομμάτια της τουρμπίνας, είναι άλλα 15 – 16 τεράστια όχι και τόσο βαριά, που δεν έχουν έρθει ακόμα στο λιμάνι της Καλαμάτας και αναμένονται από την Κορέα. Κατά τη μεταφορά τους, που θα γίνεται κυρίως τη νύχτα και θα κρατήσει 2 – 3 μέρες (για το κάθε τεράστιο και βαρύ μηχάνημα), τα μηχανήματα θα κάνουν στάση μέσα στο Δεσπότη, στο διαμορφωμένο κομμάτι, κάτω από τη γέφυρα του αυτοκινητόδρομου.
Από την ΕΛΑΣ βγήκε η παρακάτω ανακοίνωση.
Η μεταφορά μεταλλικών κατασκευών επί συρμού οχημάτων, μεγάλου μήκους, πλάτους και ύψους, για τον εξοπλισμό της υπό ανέγερση μονάδος Νο 5 του ΑΗΣ Μεγαλόπολης της Δ.Ε.Η. Α.Ε., θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 26 Ιουλίου 2011.
Η κίνηση του συρμού των παραπάνω οχημάτων θα ξεκινήσει την 05.00΄ ώρα από την Τσακώνα και μέσω της Ε.Ο. Καλαμάτας – Μεγαλόπολης – Τρίπολης θα καταλήξει στον εργοταξιακό χώρο της Δ.Ε.Η.
Ακολουθητέα διαδρομή: Τσακώνα – Παραδείσια – παράκαμψη πριν τη Μεγαλόπολη, στο 40ο χλμ. της παραπάνω Ε.Ο. και κατάληξη στον εργοταξιακό χώρο της Δ.Ε.Η.
Το όριο ταχύτητας του συρμού υπολογίζεται σε 7 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Παρακαλούνται οι οδηγοί που θα κινούνται στο ανωτέρω οδικό δίκτυο να οδηγούν με σύνεση τα οχήματά τους και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των τροχονόμων που θα συνοδεύουν το συρμό, για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.-
Από την ιστοσελίδα της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ