ΑρχικήΑΡΘΡΑΕυρωεκλογές 2024: Αποδοκιμασία για τη ΝΔ, ήττα για Κασσελάκη, άνοδος της άκρας...

Ευρωεκλογές 2024: Αποδοκιμασία για τη ΝΔ, ήττα για Κασσελάκη, άνοδος της άκρας Δεξιάς

Με την αποχή να φθάνει στο 60%, είναι αστείο να μιλάμε για νίκη του τάδε ή του δείνα κόμματος ή για εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα ή και για ενδιαφέρον, εκ μέρους των Ελλήνων για το τι συμβαίνει στο Ευρωκοινοβούλιο.

Στις κάλπες της Κυριακής 9 Ιουνίου προσήλθε ένα 40% του εκλογικού σώματος και αυτό το 40% στήριξε σε ποσοστό περίπου 28% το κυβερνών κόμμα. Αν και οι πηγές του Μαξίμου κάνουν λόγο για νίκη, να επισημάνουμε ότι η ΝΔ έχασε 12 μονάδες σε σύγκριση με τα αποτελέσματα των εθνικών εκλογών το 2023 και πέντε σε σχέση με τις Ευρωεκλογές του 2019.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ είναι, επίσης, χαμένος. Μετά τη διάσπαση του κόμματος και τη δημιουργία της Νέας Αριστεράς, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ χάνει 3 μονάδες από τις εκλογές του 2023 και βρίσκεται εννέα μονάδες κάτω από τις Ευρωεκλογές του 2019.

Αν, τώρα, αθροίσει κάποιος τα ποσοστά των ακροδεξιών κομμάτων, θα δει ότι φθάνουν στο 20%. Η Ελληνική Λύση βγάζει δύο έδρες αντί μιας το 2019, και η ΝΙΚΗ βγάζει μία έδρα (το 2019 δεν συμμετείχε), ενώ η Φωνή Λογικής βγάζει μία έδρα (το 2019 δεν συμμετείχε).

Πολλά πρέπει να αναλυθούν, ωστόσο το μόνο που μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε, είναι ότι οι πολίτες αποδοκίμασαν και τη διαδικασία και τα μεγάλα κόμματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι αυτή την ώρα, το ΠαΣοΚ – Κίνημα Αλλαγής βγάζει τρεις έδρες, μία περισσότερη από το 2019, και το ΚΚΕ βγάζει δύο έδρες, όσες και το 2019, με αυξημένα πάντως ποσοστά στην Αρκαδία και αλλού.

Αυτό που επίσης πρέπει να σημειωθεί, είναι το γεγονός ότι η τελευταία «μάχη» μεταξύ Μητσοτάκη και Κασσελάκη για το Πόθεν Έσχες, ίσως επέδρασε καταλυτικά, καθώς οι πολίτες έβλεπαν δύο ανθρώπους, αρχηγούς κομμάτων, να «κονταροχτυπιούνται» και η συζήτηση να μεταφέρεται από την ουσία των πολιτικών στην… περιουσία δύο αρχηγών.

Σε εποχές ακρίβειας, μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων, η μάχη δεν είναι δυνατόν να επικεντρώνεται στα… κινητά και ακίνητα δύο ανθρώπων που είναι έχοντες και κατέχοντες, ενώ οι πολίτες δεν ξέρουν πώς θα πληρώσουν το ρεύμα τους τον Ιούνιο, με την αύξηση του 70% των τιμολογίων…

Συνολικά η εικόνα της πολιτικής, βέβαια, έχει αλλάξει.

Οι προεκλογικές εκστρατείες, πλέον, είναι θέμα επικοινωνίας.

Και όσο η πολιτική απομακρύνεται από τη συζήτηση των πραγματικών προβλημάτων, τόσο περισσότερο οι πολίτες θα απομακρύνονται από το πολιτικό σύστημα.

Γαλανιάδη Εύα από το ArcadiaPortal.gr

Διαβάστε επίσης

Αναλυτικά η σταυροδοσία των υποψήφιων ευρωβουλευτών στην Αρκαδία

Σχολιασμός μέσω της πλατφόρμας του Facebook Comments Box

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
8,842ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,364ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
6,038ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisment -
FACEBOOK

Τελευταία Άρθρα

Σχόλια