Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ, Ιωάννη Λαμπρόπουλου, σχετικά με τις εργασίες αποκατάστασης προβληματικών τμημάτων της Εθνικής Οδού Τριπόλεως- Καλαμάτας στο τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα.
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε αρχικά στην εξέλιξη του έργου:
«Όπως είναι γνωστό το οδικό τμήμα της Νέας Εθνικής Οδού Τρίπολης- Καλαμάτας, μήκους 11,4 χιλιομέτρων περίπου, είχε μελετηθεί με ευθύνη της Περιφέρειας Πελοποννήσου την περίοδο 1991-1992, η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 2000 και το Φεβρουάριο 2003 έγινε η κατολίσθηση, που είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία.
Για την αποκατάσταση του δρόμου δημοπρατήθηκε το έργο: «Εργασίες αποκατάστασης προβληματικών τμημάτων της Ε.Ο. Τριπόλεως-Καλαμάτας στο τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα» προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ.
Η εργολαβική σύμβαση για την κατασκευή του προαναφερόμενου έργου, υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2006 με συμβατικό ποσό 83,2 εκατ. ευρώ και συμβατική ημερομηνία παράδοσης την 28/6/2009.
Όμως, όταν δημοπρατήθηκε το έργο αυτό δεν υπήρχε η απαραίτητη ωρίμανση μελετών και βεβαίως δεν είχε γίνει η ενδεδειγμένη προετοιμασία του φακέλου του έργου.
Ενδεικτικά σημειώνεται ότι η μελέτη της μεγάλης μεταλλικής γέφυρας (Τ4) έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε 3 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, δηλαδή στις 28/9/2006, και η παράδοσή της έγινε σε 3 χρόνια (ημερομηνία έγκρισης μελέτης 9/3/2009).
Τον Οκτώβριο 2009 το έργο είχε ήδη σημαντικότατες καθυστερήσεις, ενώ είχαν δημιουργηθεί νέες πρόσθετες δαπάνες περίπου 40 εκατ. ευρώ που απαιτούσαν Συμπληρωματική Σύμβαση.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι το έργο αυτό χρηματοδοτείται μέχρι σήμερα εξ ολοκλήρου από Εθνικούς Πόρους με αποτέλεσμα να έχει, καθ’ όλη την εξέλιξη του, ελλιπή χρηματοδότηση.
Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έκανε σοβαρές προσπάθειες για την επαναδραστηριοποίηση του έργου και την οριστική επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων ώστε να ολοκληρωθούν μελέτες και εργασίες που απρόσκοπτα πλέον θα οδηγούσαν στην ασφαλή παράδοση του έργου. Σήμερα έχει ολοκληρωθεί το τεχνικό αντικείμενο του έργου που αφορά στις μελέτες και όλα τα προβλήματα είναι πλέον αντιμετωπίσιμα. Επίσης έχει κατασκευασθεί ένα μεγάλο τμήμα του έργου, που αντιπροσωπεύει περίπου το 76% του συνολικού αντικειμένου.
Έχουν ολοκληρωθεί τα μεγάλα τεχνικά έργα (κοιλαδογέφυρα, γέφυρες κ.λ.π.), καθώς επίσης και η θεμελίωση της γέφυρας Τ4 και βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των βάθρων της. Η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του εν λόγω έργου, είναι η 28η Οκτωβρίου 2011».
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση του έργου ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε:
«Στο έργο αυτό παρουσιάζονται καθυστερήσεις στην ομαλή ροή χρηματοδότησής του, καθόσον χρηματοδοτείται μέχρι σήμερα από Εθνικούς πόρους, σε μία δύσκολη δημοσιοοικονομικά συγκυρία για τη χώρα μας και καταβάλλονται πολύ μεγάλες προσπάθειες, από όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, για την χρηματοδότησή του. Μέχρι σήμερα έχουν πιστοποιηθεί εργασίες 69 εκατ. ευρώ, έχουν πληρωθεί 60,5 εκατ. ευρώ και οφείλονται 8,5 εκατ. ευρώ περίπου. Άμεσα θα καταβληθούν 2,5 εκατ. ευρώ .
Η χρηματοδότηση του έργου έχει ως εξής:
Για το 2006 πληρώθηκαν 1.445.850 ευρώ
Για το 2007 πληρώθηκαν 7.906.955 ευρώ
Για το 2008 πληρώθηκαν 8.594.299 ευρώ
Για το 2009 πληρώθηκαν μέχρι 30/9/2009 12.727.610 ευρώ και μέχρι 31/12/2009 επιπλέον 6.126.750 ευρώ
Το 2010 πληρώθηκαν 21.090.855 ευρώ
Από 1.1.2011 έως σήμερα πληρώθηκαν 2.700.000 ευρώ και εντός των ημερών αναμένεται να πληρωθούν επιπλέον 2.500.000 ευρώ.
(σύνολο πληρωμών από Ιούνιο 2006 έως Σεπτέμβριο 2009: 30,7 εκατ. ευρώ σύνολο πληρωμών από Οκτώβριο 2009 μέχρι Μάρτιο 2011: 32,4 εκατ. ευρώ)
Για την επίλυση του προβλήματος χρηματοδότησης του έργου το Υπουργείο έχει προτείνει την ένταξη του συγκεκριμένου οδικού τμήματος στο ΕΣΠΑ και αναμένεται σύντομα η απόφαση της Ε.Ε. Εφόσον το έργο αυτό θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ θα γίνει δυνατή η ολοκλήρωσή του ευκολότερα και ταχύτερα.
Στόχος είναι ν
α παραδοθεί το έργο στην κυκλοφορί