Γνωρίζουμε καλά ότι η επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες.
Η άνευ όρων εγκατάλειψη του δικτύου μετά το 2011 οδήγησε σε καταστροφή το πλήθος των αφύλακτων ισόπεδων διαβάσεων και να αποτελεί μια προφανή τροχοπέδη στην οποιαδήποτε προσπάθεια επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου. Όμως, είναι βέβαιο ότι αν ποτέ ο Ο.Σ.Ε. και η TrainOSE αποφασίσουν να ασχοληθούν σοβαρά με την Πελοπόννησο, θα πρέπει να το κάνουν με πολύ μελετημένα βήματα και με απολύτως καθορισμένους στόχους. Μπορούν;
Αν… υπάρχει όντως η θέληση για επαναλειτουργία της γραμμής όπως λέγεται, τότε όλα τα ζητήματα θα λυθούν με τον πλέον δόκιμο τρόπο.
Αν δεν υπάρχει ούτε αυτή τη φορά θέληση, τότε θα αρχίσει το συνηθισμένο αράδιασμα δικαιολογιών, που όμως μπορούν να πείσουν μόνο όσους πιστεύουν ότι ο σιδηρόδρομος έχει τιμόνι και πεντάλ συμπλέκτη!
Στις 5 και 6 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί Ελληνο-Ελβετικό Συμπόσιο προκειμένου να προχωρήσει περαιτέρω η ζύμωση για την επανενεργοποίηση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο-Τρίπολη-Καλαμάτα.
Η συνάντηση θα γίνει στο Ναύπλιο σε ανοιχτή συζήτηση στα πλαίσια της πρωτοβουλίας για την αναβίωση του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο.
Έχουν προσκληθεί εκπρόσωποι ελληνικών φορέων, καθώς και πολίτες που έχουν δείξει ζωηρό ενδιαφέρον για την επαναλειτουργία της ιστορικής αυτής γραμμής.
Σκοπός της συνάντησης είναι να παρουσιαστούν οι παράμετροι και το πρόγραμμα για μελέτη σκοπιμότητος για την σταδιακή επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου και να διεξαχθεί συζήτηση με τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Η πρωτοβουλία αυτή φιλοδοξεί να αναβιώσει όχι μόνο τον σιδηροδρομικό τουρισμό και να βάλει ξανά στον χάρτη την κεντρική και νότια Πελοπόννησο, αλλά και συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής, στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος και του σιδηροδρομικού και ορεινού τουρισμού αλλά και να συνδράμει στην κοινωνική ανασυγκρότηση των περιοχών αυτών.
Επισημαίνουμε ότι στους συμμετέχοντες…….δεν αναφέρεται η εκπροσώπηση από τον Δήμαρχο Μεγαλόπολης, ούτε τοπικοί φορείς και πρόεδροι κοινοτήτων και συλλόγων? Υπάρχει ακόμη χρόνος για συμμετοχή!
Υπενθυμίζουμε ότι στον Δήμο Μεγαλόπολης ανήκουν δώδεκα (12) σιδηροδρομικοί σταθμοί!
Χράνοι Αρκαδιας!!!