Χριστουγεννιάτικη δυσάρεστη έκπληξη επιφύλαξε η Τηλεθέρμανση στους καταναλωτές, ανήμερα τα Χριστούγεννα.
Η μονάδα 3 της ΔΕΗ βγήκε εκτός χθες το μεσημέρι λόγω βλάβης και επειδή δεν υπάρχει εφεδρική λύση η Τηλεθέρμανση Μεγαλόπολης τέθηκε εκτός λειτουργίας.
Οι πολίτες τρέχουν λοιπόν χρονιάρες μέρες και με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες να βρουν άλλες λύσεις θέρμανσης.
Η αποκατάσταση της βλάβης στην μονάδα , αναμένεται να γίνει απόψε, οπότε αν όλα πάνε καλά η Τηλεθέρμανση θα λειτουργήσει αύριο Πέμπτη.
Η Τηλεθέρμανση Μεγαλόπολη έπρεπε να λειτουργεί απρόσκοπτα , αφού υπάρχει η εφεδρική λύση των καυστήρων πετρελαίου, όμως δεν υπάρχουν χρήματα για πετρέλαιο. Θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει τους καυστήρες με φυσικό αέριο αλλά δεν το σκέφτηκε κανένας αρμόδιος.
Επίσης σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά θα έπρεπε να λειτουργεί και η λύση της καύσης βιομάζας αλλά δεν υπάρχουν καν τα μηχανήματα. Και εδώ όσοι ήταν αρμόδιοι δεν κατάφεραν να κάνουν τίποτα.
Με λίγα λόγια διαπιστώνουμε ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα που έχουν δαπανηθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, έχει σοβαρότατα θέματα αξιοπιστίας.
Ένα τόσο μεγάλο και σημαντικό έργο εξαρτάται απόλυτα από την λειτουργία της μονάδας 3 και θυμόμαστε όλοι παλιότερα χρόνια που η μονάδα είχε πολλές βλάβες τι επιπτώσεις είχε στη Τηλεθέρμανση.
Ενημέρωση άρθρου – Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου
Μετά την δημοσίευση του παρόντος άρθρου είδαμε να ξυπνάνε κάποιοι από τον ‘λήθαργο τους” και αντί να ζητάνε ευθύνες από τους αρμόδιους για τα μεγάλα προβλήματα της Τηλεθέρμανσης, εστιάζουν στην αναφορά του άρθρου μας ότι δεν υπάρχουν καν τα μηχανήματα της βιομάζας. Θέλω λοιπόν να διευκρινίσω τα εξής: Η αναφορά ότι δεν υπάρχουν μηχανήματα έγινε γιατί με την ενημέρωση που έχω αυτό γνωρίζω. Αν υπάρχουν μηχανήματα , σίγουρα δεν λειτουργούν και το βασικότερο, εγώ δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αναλυτικά τους λόγους που δεν λειτουργεί το σύστημα βιομάζας. Γι αυτό άλλωστε και θέτω το ερώτημα. Ποιο είναι λοιπόν ποιο παράξενο; Που ενδεχομένως εγώ να έχω κάνει λάθος, να υπάρχουν μηχανήματα και να είναι άλλοι οι λόγοι που δεν δουλεύουν; Η που κάποιοι ξυπνάνε όποτε τους βολεύει και αντί να κοιτάζουν το πρόβλημα , ψάχνουν να ρίξουν την δημόσια συζήτηση αλλού; Ποιο είναι τελικά το κυρίαρχο θέμα; Μα φυσικά ότι οι εγκαταστάσεις της Τηλεθέρμανσης θα έπρεπε να λειτουργούν με ακόμα 2 τρόπους εφεδρείας και αυτό δεν γίνεται. Γιατί λοιπόν αντί να ζητάμε εξηγήσεις από τους αρμόδιους, κάποιοι προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν; Ας μην ψάχνουν λοιπόν τους άλλους για “ελατήρια” , μάλλον κάθονται πάνω τους! Το θέμα είναι όλοι οι αρμόδιοι να απαντήσουν στους πολίτες γιατί υπάρχουν αυτά τα προβλήματα.
κύριε Αλεβίζο η τηλεθέρμανση δεν σταμάτησε την λειτουργία της αλλά μετά την σβέση της μονάδος λόγω
βλάβης , έδωσε ενέργεια στους καταναλωτές της , τόσο τις βραδυνές όσο και τις πρωινές ώρες , από την αποθήκη ενέργειας (θερμοδεξαμενή) του συστήματος την οποία φροντίζει πάντα να έχει γεμάτη με το ανάλογο κόστος, προκειμένου να καλύψει περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης , το ίδιο εφαρμόζουμε καθε φορά σε ολιγοήμερες διακοπές της ΔΕΗ φροντίζοντας να μην παγώσουν οι καταναλωτές μας, κρατώντας την θερμοκρασία χώρου σε ανεκτά επίπεδα.
Καλό θα ήταν να ενημερώνεστε και από την αρμόδια υπηρεσία στην οποία αναφέρεστε.
Οσον αφορά την αξιοπιστία του συστήματος δεν κρίνεται από τους λόγους που ισχυρίζεστε γιατί τηλεθέρμανση σημαίνει απομάστευση αποριπτώμενης ενέργειας για την θέρμανση του συστήματος και μεταφορά στους οικιακούς καταναλωτές η οποία πραγματοποιείται με τον καλύτερο τρόπο και αποτελεί και την βάση της τιμολογιακής που εφαρμόζει η επιχείρηση. Οσον αφορά την εφεδρεία που επικαλείστε για το σύστημα βιομάζας-λεβήτων υπάρχει και λειτουργεί με ανάλογο κόστος το οποίο είναι απαγορευτικό για την ισχύουσα εφαρμοζόμενη τιμολογιακή της επιχείρησης, 45% χαμηλότερα του πετρελαίου κόστους θερμικής μεγαβατώρας.
Διότι η ενέργεια που παράγεται από την καύση βιομάζας αποτελεί άλλη πηγή ενέργειας τροφοδοσίας του συστήματος ,και όχι τηλεθέρμανση, η οποία θα πρέπει να κοστολογηθεί ανάλογα και με βάση το κόστος του συμβατικού καυσίμου που αντικαθιστά, κόστος κατά πολύ μεγαλύτερο από το εφαρμοζόμενο.
κ. Δράκου ευχαριστώ για την παρέμβαση σας, δεν διεκδικώ τον τίτλο του αλάνθαστου, όμως μίλησα με πολλούς καταναλωτές σας και έλαβα ακόμα περισσότερα μηνύματα ότι η παροχή ζεστού νερού είχε διακοπεί. Και η διακοπή αυτή έγινε για μεγάλο χρονικό διάστημα όχι για 2-3 ώρες.Αν εσείς λέτε ότι δεν υπήρχε διακοπή τότε δεκάδες πολίτες μου είπαν ψέμματα.
Σε ότι αφορά την αξιοπιστία του συστήματος , αυτή την κρίνω εκ του αποτελέσματος.
Δηλαδή, οι προβλεπόμενες εφεδρείες δεν λειτουργούν. Τώρα για ποιο λόγο δεν λειτουργούν δεν νοιάζει τους πολίτες, αυτοί πληρώνουν και θέλουν υπηρεσίες. Θα έπρεπε λοιπόν ακόμα και όταν η μονάδα 3 δεν δουλεύει να υπάρχει άλλη λύση. Το θερμοδοχείο είναι λύση για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Ακόμα και αν υπάρχουν τα μηχανήματα της βιομάζας, μπορούμε αν χρειαστεί αύριο να τα λειτουργήσουμε; Μόνο το κόστος τα κρατάει σταματημένα; Και το ξαναλέω, δεν μιλάω για θέμα κόστους, μιλάω αν είναι διαθέσιμα. Θεωρώ πως δεν είναι διαθέσιμα και είμαι στην διάθεση του κάθε αρμόδιου να έρθω με την κάμερα μου να καταγράψω αν όλα αυτά τα μηχανήματα είναι διαθέσιμα και αν είναι λειτουργικά.
Σε ότι αφορά τον θέμα κόστους , αυτό είναι ευθύνη της διοίκησης, ξαναλέω οι πολίτες πλήρωσαν μεγάλα ποσά να συνδεθούν ( 6 ευρώ/τ.μ.) και επίσης πληρώνουν και την κατανάλωση. Η διοίκηση λοιπόν από όσα μας λέτε, έχει εις γνώσιν της επιλέξει να μην έχει εφεδρεία επειδή κοστίζει. Και η σύνδεση με την 4 η την 5 μονάδα κοστίζει αρκετά αλλά πρέπει να γίνει. Η διοίκηση λοιπόν πρέπει να αντιληφθεί ότι αν θέλουμε η τηλεθέρμανση να έχει μέλλον, πρέπει να έχει εφεδρείες, λειτουργικές και διαθέσιμες.
Είπε ποτέ κανένας στους καταναλωτές ότι επειδή πληρώνουν λίγα θα μένουν από ζέστη όποτε χαλάει η 3 μονάδα;ότι θα πρέπει να έχουν διαθέσει χρήματα για να έχει ο καθένας την δική του λύση;
Σέβομαι την γνώμη σας , έχετε πολύ καλύτερη εικόνα των πραγμάτων. Μακάρι να κάνω λάθος.
Απλά εγώ αυτά γνωρίζω , αυτά έγραψα, και σας διαβεβαιώ η διάθεση μου και η αγωνία μου είναι να γίνει πιο καλύτερο και πιο αξιόπιστο το σύστημα.