Σύμφωνα με τον νόμο, η φοίτηση των νηπίων, που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των 4 ετών, γίνεται υποχρεωτική σταδιακά από το ερχόμενο σχολικό έτος και σε κάθε περίπτωση εντός τριετίας, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με  κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.

Από τις 2 Μαΐου 2018 όλα τα νήπια α και β ηλικίας (προνήπια) εγγράφονται υποχρεωτικά στο Νηπιαγωγείο σε 184 (από τους 325) δήμους της χώρας  και ουσιαστικά αρχίζει από το σχολικό έτος 2018 – 19 η εφαρμογή  του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018 για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. 

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο των παιδιών (ως προνήπια) που γεννήθηκαν το 2014, το 2015 και το 2016 για την επόμενη τριετία θα είναι σε ορισμένους Δήμους της χώρας υποχρεωτική ενώ για τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2017 ή γεννήθηκαν και θα γεννηθούν κατά το 2018 και μετά θα είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας!!Γιατί όχι από τώρα παντού υποχρεωτική;

Η φοίτηση των προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική γιατί ωφελεί πολλαπλώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας:

  • Το Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης
  • Με κέντρο το παιδί το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στοχεύει στην κοινωνική-συναισθηματική και διανοητική του ανάπτυξη.
  • Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, τα σχέδια εργασίας, οι θεματικές προσεγγίσεις, η εργασία σε ομάδες κ.α είναι μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας οι οποίες ακολουθούνται ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του Αναλυτικού προγράμματος.
  • Μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων τα νήπια/προνήπια διερευνούν τον κόσμο που τα περιβάλλει, θέτουν ερωτήματα, πειραματίζονται, αναζητούν λύσεις σε προβλήματα που συναντούν.
  • Γίνονται ικανά να επιλύουν τις συγκρούσεις τους και να διευθετούν τις  διαφορές τους.
  • Στο Νηπιαγωγείο η δημιουργικότητα των παιδιών αναπτύσσεται με βάση τα δικά τους επιτεύγματα και την ατομική τους εξέλιξη και όχι με τις άψογες κατασκευές των εκπαιδευτικών.
  • Οι παραγεμισμένοι με εργασίες-φωτοτυπίες φάκελοι, τα τυποποιημένα σχέδια ζωγραφικής που γεμίζονται με χρώμα δεν αποτελούν αυτοσκοπό του Νηπιαγωγείου.
  • Η ενεργός συμμετοχή του παιδιού στις επιμέρους δραστηριότητες και η σύνδεσή τους με τις ανάγκες του είναι αυτές που θα το οδηγήσουν αβίαστα στην κατάκτηση των αριθμών και των γραμμάτων.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν παρατηρώντας, μαθαίνουν από άλλα παιδιά και από τους ενήλικες. Τα Νηπιαγωγεία σήμερα συνεργάζονται με επίσημους φορείς (περιβαλλοντικές οργανώσεις, πολιτιστικούς φορείς, ιδρύματα τα οποία χρηματοδοτούν προγράμματα των Νηπιαγωγείων, με τη τοπική αυτοδιοίκηση) και συμμετέχουν σε πλήθος εκπαιδευτικά προγράμματα Αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ευρωπαϊκά προγράμματα etwinning με τα οποία επιτυγχάνεται το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
  • Οι μαθησιακές και οι κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο εντοπίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς και μέσω διεπιστημονικών ομάδων αξιολόγησης παρέχεται στα παιδιά η κατάλληλη στήριξη.
  • Στα νηπιαγωγεία οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται και επιμορφώνονται συνεχώς στις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών.

Είναι υποχρεωτική η φοίτηση των προνηπίων στο Νηπιαγωγείο;

Για τα παιδιά, ναι. Ποιους «δυσκολεύει;». Τους εργαζόμενους ή μη εργαζόμενους  γονείς που επιλέγουν τη φοίτηση σε άλλη δομή γιατί τους παρέχει άλλες διευκολύνσεις: έτοιμο φαγητό, μεταφορά, ελαστικά ωράρια παρακολούθησης, περισσότερους μήνες παραμονής στη δομή.

Η εκπαίδευση των μικρών παιδιών πρέπει να συμβαδίζει με τις δικές τους ανάγκες. Κάθε γονιός επιλέγει τη δομή φοίτησης για το 4χρονο παιδί του σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια και ανταποκρινόμενος στις ανάγκες του δικού του παιδιού.

*Το κείμενο συντάχθηκε από τις εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων του Δ. Μεγαλόπολης

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιο σας
Please enter your name here