Τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017 συνεδρίασε εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγαλόπολης, έπειτα από κοινό αίτημα των τριών δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας, για να συζητηθεί το θέμα που προέκυψε με την αρίθ. 5/12.09.2017 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), στον οποίο μετέχουν όλοι οι Δήμοι της Πελοποννήσου.

Με αυτή την απόφαση, το Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου ενέκρινε, με ισχνή πλειοψηφία, Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, για την προώθηση του Έργου «Ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων Περιφέρειας Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ».

Πρόκειται για το Έργο με το οποίο προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

  • Η κατασκευή και λειτουργία Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) και η κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής αποβλήτων στην Παλαιόχουνη, όπου θα γίνεται διαχείριση πλέον του 50% της συνολικής ποσότητας των αστικών αποβλήτων που παράγονται ετησίως στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
  • Η δυνατότητα διάθεσης μέρους ή/και της συνολικής ετήσιας ποσότητας υλικού τύπου κομπόστ (CLO), που θα προκύπτει από την επεξεργασία των αστικών αποβλήτων (στο οποίο περιέχονται βαρέα μέταλλα) στα ορυχεία του Λιγνιτικού Κέντρου Μεγαλόπολης της Δ.Ε.Η. Α.Ε.
  • Η εφαρμογή της ρήτρας της «ελάχιστης εγγυημένης ποσότητας», σύμφωνα με την οποία το κόστος που θα καλείται να πληρώνει κάθε Δήμος (και κατ’ επέκταση οι πολίτες), υπέρ του αναδόχου και διαχειριστή του έργου για 28 έτη, θα είναι 80,5€/τόνο (πλέον Φ.Π.Α.), για το 75% της συνολικής ετήσιας παραγόμενης ποσότητας αστικών αποβλήτων, και 35€/τόνο (πλέον Φ.Π.Α.), για το υπόλοιπο 25% αυτής. Σε αυτό το κόστος δεν περιλαμβάνεται το κόστος συλλογής και μεταφοράς των αστικών αποβλήτων, που θα αναλαμβάνει επίσης κάθε Δήμος να καλύπτει.

Αυτές οι επιπτώσεις είχαν ήδη επισημανθεί σε αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγαλόπολης, όπου είχε εκφραστεί ξεκάθαρα η κάθετη αντίθεσή του στο ενδεχόμενο υλοποίησης αυτού του Έργου.

Ωστόσο, η Δημοτική Αρχή είχε προαποφασίσει, όπως αποδείχθηκε περίτρανα στη συνεδρίαση της Δευτέρας 2 Οκτωβρίου, να ενεργήσει ερήμην του Δημοτικού Συμβουλίου, σε αντίθεση με τις αποφάσεις που αυτό είχε πάρει, και να συμπράξει στην προώθηση αυτού του Έργου, μέσα από την απλόχερη θετική ψήφο που έδωσε ο εκπρόσωπός της στο Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ, υπέρ του Έργου.

Στη συνεδρίαση της Δευτέρας επιχειρήθηκε να αιτιολογηθεί αυτή η παντελώς απαράδεκτη ενέργεια, ως προσπάθεια «προστασίας» του τοπικού συμφέροντος (!). Ο κ. Δήμαρχος δε, εξέφρασε εκ νέου την πίστη του σε προφορικές διαβεβαιώσεις παραγόντων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ότι η Μεγαλόπολη δε θα έχει κανένα πρόβλημα από την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης, χωρίς να παραθέσει τεκμηριωμένα στοιχεία για αυτό τον ισχυρισμό του.

Σε ό,τι αφορά στις κατηγορίες σε βάρος μας, όπως και σε άλλες αντίστοιχες που έχουν εκφραστεί από τη Δημοτική Αρχή, απαντούμε ότι ούτε «ριφιφί» κάνουμε στα δημοτικά κτίρια, ούτε έγγραφα κλέβουμε από το αρχείο του Δήμου.

Τα έγγραφα που τάχα αναζητήθηκαν και δε βρέθηκαν, βρίσκονται στο Δήμο. Επιπλέον, είναι διαθέσιμα και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ήδη από το 2014. Δεν περιέχουν κανένα επιλήψιμο στοιχείο, όπως δολίως επιχειρείται να εννοηθεί. Είναι έγγραφα που αφορούν σε καίρια ερωτήματα που τέθηκαν άμεσα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και έμμεσα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, στο πλαίσιο της διαδικασίας διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Έργου, την περίοδο Δεκέμβριος 2013-Ιανουάριος 2014, αλλά ουδέποτε δόθηκαν συγκεκριμένες απαντήσεις σε αυτά!

 

Δυστυχώς, επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά, ότι η διαχείριση των σοβαρών τοπικών περιβαλλοντικών υποθέσεων από τη Δημοτική Αρχή είναι ανεπαρκής για την προστασία του τοπικού συμφέροντος. Δεν είναι ένας αυθαίρετος ισχυρισμός, αλλά μια κοινή πλέον διαπίστωση της κοινωνίας μας.

Facebook Comments
(Visited 238 times, 1 visits today)

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιο σας
Please enter your name here