ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ!

0
25

Συνεχή ενημέρωση για την κατολίσθηση που πραγματοποιήθηκε στις 23 Φεβρουαρίου, λίγο έξω από το Δερβένι, ζήτησε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης ο οποίος συγκάλεσε άμεσα σύσκεψη με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες για την αντιμετώπιση του φαινομένου, το πρωί της Πέμπτης 24 Φεβρουαρίου στην Τρίπολη. 
Ο κ. Τατούλης ζήτησε …
την συνεχή ενημέρωσή του επί του θέματος αλλά και την άμεση διασφάλιση της ασφαλούς μετακίνησης των διερχομένων καθώς και την ενεργοποίηση και εγρήγορση όλου  του τεχνικού μηχανισμού ώστε να γίνει δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών του παράπλευρου δρόμου.
Για την υλοποίηση των έργων ζητήθηκε η βοήθεια όλων των μηχανημάτων της Αναδόχου Κοινοπραξίας που εκτελεί εργασίες στο νέο τμήμα της Εθνικής Οδού (Παραδείσια – Τσακώνα).
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου υπογράμμισε ότι στην σύσκεψη ότι,  ανεξάρτητα από την πορεία των εργασιών στην νέα Εθνική Οδό, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αδιαφορήσουμε για τον συγκεκριμένο δρόμο (παλιά εθνική οδός Τρίπολης – Καλαμάτας) απεναντίας θα πρέπει ο δρόμος αυτός να αναβαθμιστεί και να είναι απόλυτα λειτουργικός.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Από τα μέσα του 2005 είχε ζητηθεί πίστωση 7.000.000€ για βελτίωση της παλαιάς ΕΟ Τρίπολης – Καλαμάτας στο Τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα βάση προηγούμενης μελέτης.
Η αρμόδια Δ/νση του ΥΠΕΧΩΔΕ ζήτησε από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών τον Ιούλιο του 2005 την έγκριση ένταξης νέου έργου προϋπολογισμού 7.000.000€ προκειμένου να αντιμετωπιστεί και να αναβαθμιστεί η παλαιά Εθνική Οδός στο τμήμα που είχε αποκοπεί από τη νέα Εθνική Οδός (Παραδείσια – Τσακώνα)
Τον Σεπτέμβριο του 2007 η ΔΕΚΕ απεύθυνε έγγραφο προς το ΥΠΕΧΩΔΕ και ζήτησε την άμεση έγκριση της χρηματοδότησης για την αποτροπή κινδύνου του έργου που είχε ζητηθεί το 2005, θεωρώντας επικίνδυνη την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην εν λόγω περιοχή, έπειτα από τις πρόσφατες (τότε) πυρκαγιές, για αποκοπή της συγκοινωνίας.
Το Μάρτιο του 2010 παρατηρήθηκαν ενδείξεις ότι επίκειται εξέλιξη του φαινομένου της κατολίσθησης. Δόθηκε εντολή για την σύνταξη μελέτης αντιμετώπισης του προβλήματος που πρόσφατα εγκρίθηκε.
Ένα χρόνο σχεδόν μετά, στις 24 Φεβρουαρίου, παρουσιάσθηκαν τα κατολισθηκά φαινόμενα ενώ η εταιρεία κοινοπραξία ALPINE BAU- ΤΕΡΝΑ ΑΕ ανέλαβε την διάνοιξη παράπλευρου δρόμου για λόγους ασφαλείας.

Η βουλευτής Μεσσηνίας του Κυβερνώντος κόμματος (ΠΑΣΟΚ), Νάντια Γιαννακοπούλου, ανέδειξε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, που αφορά άμεσα και την Αρκαδία, καταθέτοντας μία ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα.
Το θέμα της ερώτησης ήταν: «Κίνδυνος αποκοπής της Μεσσηνίας λόγω καταστροφών στο νέο δρόμο Καλαμάτα – Τρίπολη».
Στην ερώτηση της, η Ν. Γιαννακοπούλου επισημαίνει:
«Είναι πλέον υπαρκτός ο κίνδυνος για τη Μεσσηνία να αποκοπεί από την υπόλοιπη Ελλάδα, λόγω καταστροφών που υπέστη το εθνικό οδικό δίκτυο στο «Δερβένι». Βεβαίως, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει το παραπάνω, καθώς πέρσι στο ίδιο σημείο, όταν πρωτοεμφανίστηκε το πρόβλημα, τα όργανα που είχαν τοποθετηθεί για την εξέταση της πορείας του δρόμου είχαν δείξει μετακίνηση, προβληματική και επικίνδυνη λειτουργία του δρόμου. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανό η κατάσταση να δυσκολέψει περισσότερο αν συνεχιστεί ή ενταθεί η βροχή.
Επιπλέον, προκειμένου να μετριαστούν οι άμεσες συνέπειες των παραπάνω προβλημάτων, έχει δοθεί εντολή για άμεση παρέμβαση, για να δημιουργηθεί παράκαμψη, ο δρόμος να επανέλθει στην προηγούμενη θέση του, ενώ στο σημείο έχει τοποθετηθεί σήμανση και έσπευσε μηχάνημα, το οποίο όμως σταμάτησε τις εργασίες του λόγω βροχής. Ωστόσο, εάν ο καιρός συνεχιστεί βροχερός, στο βουνό στην παραπάνω θέση πιθανόν ο δρόμος να «βυθίσει» και πέρα από την οδική αποκοπή της Μεσσηνίας, να γίνουμε μάρτυρες δυστυχημάτων. Μάλιστα, η βατότητα του συγκεκριμένου κομματιού του οδικού δικτύου είναι ούτως ή άλλως άσχημη, καθώς το οδόστρωμα είναι κακής ποιότητας και, συνεπώς, επικίνδυνο. Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
1.   Προτίθεται η κυβέρνηση να κινήσει διαδικασίες για κατεπείγουσα εργολαβία, ώστε έγκαιρα να προστατευτεί ο δρόμος, σύμφωνα με τη μελέτη που έχει εκπονηθεί για να σωθεί η εθνική οδός στο συγκεκριμένο σημείο;
2.   Σύμφωνα με τις μελέτες, υπάρχει περίπτωση επανάληψης του φαινομένου της «κατολίσθησης» του δρόμου σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων;»

Από τα ιστολόγια ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΡΚΑΔΙΑ  KAI ΤΡΙΦΥΛΛΙΑ NEWS

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here