Βλάβη στον κινητήρα προκάλεσε το δυστύχημα στην Σπάρτη

0
146

Το μόνο που μπόρεσαν να κάνουν ο 52χρονος χειριστής Δημήτρης Χελάς και ο 35χρονος μηχανικός αεροσκαφών Παναγιώτης Χρονόπουλος πριν χάσουν τη ζωή τους, ήταν να πατήσουν το μοχλό που απελευθερώνει το αλεξίπτωτο του αεροσκάφους το οποίο μειώνει την ορμή μιας ενδεχόμενης πτώσης

Ένα «βήξιμο» στον κινητήρα κατά την κρίσιμη φάση της απογείωσης, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ήταν το προειδοποιητικό σημείο ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το διθέσιο αμφίβιο αεροσκάφος Aventura Ultralight. Στα δέκατα του δευτερολέπτου που ακολούθησαν πριν διακοπεί εντελώς η λειτουργία του, οι δυο χειριστές δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν…

Το μόνο που μπόρεσαν να κάνουν ο 52χρονος χειριστής Δημήτρης Χελάς και ο 35χρονος μηχανικός αεροσκαφών Παναγιώτης Χρονόπουλος, ήταν να πατήσουν το μοχλό που απελευθερώνει το αλεξίπτωτο του αεροσκάφους το οποίο μειώνει την ορμή μιας ενδεχόμενης πτώσης. Γι’ αυτό βρέθηκε ανοιχτό, δημιουργώντας αρχικά την εντύπωση ότι κάποιος από τους επιβάτες το ενεργοποίησε κατά λάθος. Όμως, το αεροσκάφος βρισκόταν σε χαμηλό ύψος, με αποτέλεσμα να μην προλάβει καλά- καλά να ανοίξει το αλεξίπτωτο για να αποτρέψει τη συντριβή.

Όπως ανέφερε μιλώντας στο protothema.gr ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων κ Αθανάσιος Μπίνης, που έκανε επιτόπια αυτοψία στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος, οι διακοπές στον κινητήρα συνέβησαν τη στιγμή που το λιλιπούτειο αεροσκάφος είχε αποκολληθεί από το διάδρομο απογείωσης του δημοτικού αεροδρομίου στο Πυρί της Σπάρτης.

«Είχε πάρει κλίση προς τα αριστερά και ανέβαινε, αλλά σχεδόν αμέσως ο κινητήρας έκανε πλήρη κράτηση. Δηλαδή, σταμάτησε να λειτουργεί όπως μας κατέθεσε ο μοναδικός αυτόπτης μάρτυρας, ο φίλος των θυμάτων που είχε μείνει στο έδαφος…» λέει.

Το αεροσκάφος, που έχει διαλυθεί εντελώς, μεταφέρεται σε υπόστεγο της Επιτροπής στην πρώην αμερικανική βάση του Ελληνικού, όπου οι ειδικοί θα το μελετήσουν εξονυχιστικά αναζητώντας την αιτία που προκάλεσε το χαμό δύο ανθρώπων το πρωί του Σαββάτου.

«Πήραμε δείγματα από τα καύσιμα και τα λάδια του σκάφους και θα τα στείλουμε για ανάλυση, ώστε να διαπιστωθεί αν ήταν κατάλληλα. Ακόμη, θα στείλουμε σε ειδικά εργαστήρια δείγματα από τον σκελετό και το υλικό που κάλυπτε το αεροπλάνο, για να εξακριβωθεί η ποιότητά τους και αν είχαν υποστεί κάποια φθορά που μπορεί να έγινε αιτία της πτώσης. Παράλληλα, αναμένουμε τα αποτελέσματα της νεκροτομής και των τοξικολογικών εξετάσεων που έγιναν στα θύματα…» προσθέτει ο κ. Μπίνης.

Ρόλος της Επιτροπής δεν είναι να αποδώσει τυχόν ευθύνες για την τραγωδία, αλλά να διερευνήσει τα αίτια που την προκάλεσαν και να ενημερώσει τις αεροπορικές υπηρεσίες και τις εταιρείες αερομεταφορών, ώστε να έχουν τεταμένη την προσοχή τους. Αν υπάρχουν ευθύνες σε πρόσωπα ή φορείς, θα αποδοθούν από τις τοπικές αστυνομικές αρχές που διενεργούν την προανάκριση.

από το protothema.gr

Facebook Comments

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here