Από τις πρόσφατα δημοσιευμένες φωτογραφίες των έντονων διαβρώσεων της λεγόμενης «νέας γέφυρας» του Αλφειού στην Καρύταινα, ξεχωρίζω τις συνημμένες τρεις.
Και οι τρεις αφορούν στην ακραία οριζόντιο κατά μήκος της γέφυρας και στη κατάντι του ποταμού οριζόντια δοκό, η οποία υποβαστάζει (φέρει) το κατάστρωμα κυκλοφορίας των οχημάτων.
Όπως διαπιστώνει και ο πλέον αδαής, η κυρία αυτή δοκός είναι τελείως διαβρωμένη, με το σύνολο του φέροντος σιδηρού οπλισμού της σε ακραία κατάσταση οξείδωσης.
Δυστυχώς ακριβώς επάνω από την σάπια αυτή δοκό, και σε ύψος τουλάχιστον 40 μέτρων, κυκλοφορούν βαριά οχήματα, που μπορεί να ξεπερνούν ακόμη και τους 30 τόνους, όπως λεωφορεία έως 60 θέσεων, μεγάλα πυροσβεστικά, μεγάλα στρατιωτικά οχήματα, έμφορτα με οικοδομικά υλικά μεγάλα φορτηγά, κλπ.
Μπορούν οι αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η ασφαλής λειτουργία της γέφυρας, δηλαδή η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου και η Δ/νη Τεχνικών Έργων Π. Ε. Αρκαδίας, να διαβεβαιώσουν γραπτώς υπεύθυνα ότι δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα με την ασφάλεια των χρηστών της γέφυρας;
Εάν ναι, κανένα πρόβλημα. Εάν όχι, μήπως πρέπει να λάβουν άμεσα μέτρα, πριν είναι πολύ αργά και θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα;
Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρχει άμεση παρέμβαση και της Πολιτικής Ηγεσίας τόσο της Περιφέρειας Πελοποννήσου όσο και της Π.Ε. Αρκαδίας, στην αρμοδιότητα και ευθύνη των οποίων υπάγεται η ασφαλής λειτουργία του συγκεκριμένου οδικού δικτύου.
Παναγιώτης Αλεβίζος.
Καφενείο Μεγαλόπολης




Με απαράδεκτη απόφαση της τότε Διοίκησης κατασκευάστηκε το 1962 η τεράστια μονότοξη γέφυρα ακριβώς πάνω από την Βυζαντινή Γέφυρα Μνημείο, παρά την χωροταξική άνεση να τοποθετηθεί 50 – 100 μέτρα μακρύτερα. Έκτοτε το Βυζαντινό Μνημείο είναι υπό την μόνιμη ¨εξ ουρανού¨ απειλή.
Για 62 χρόνια καμία απολύτως συντήρηση, καμία απολύτως προστασία από οξειδώσεις, καμία απολύτως επισκευή και έτσι μοιραία οδηγηθήκαμε στη σημερινή αδιέξοδη κατάσταση.
Εξαιρετικά περίπλοκο τεχνικοοικονομικό και πολιτισμικό πρόβλημα, που κατά τη γνώμη μου υπερβαίνει κατά πολύ το επίπεδο τεχνογνωσίας της Περιφέρειας. Προτείνω να ζητηθεί άμεσα η συνδρομή του κεντρικού Υπουργείου Υποδομών ή ακόμη και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Όσον αφορά τις συνημμένες φωτογραφίες υπογραμμίζω ότι όλες αφορούν στην ακραία δοκό που υποβαστάζει την λωρίδα κυκλοφορίας προς Ανδρίτσαινα. Άμεση και λογική λύση για να μη θρηνήσουμε θύματα, η άμεση διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων στην λωρίδα αυτή.
Η κατασταση του οδικου δικτιου προς ολα τα χωρια της Αρκαδιας ειναι απαραδεκτη και οι αρμοδιοι ανυπαρκτοι .Μια βολτα προς Αγια θεοδορα θα σας πισει και οι κατα τον νομο αρμοδιοι μη εξερουμενων των εισαγγελικων αρχων δεν πρεπει να αδιαφορουν
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΑΣΦΑΛΩΣ ΕΧΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ.
ΕΔΩ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ.
ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΕΡΕΙΠΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΉ ΓΕΦΥΡΑ.
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑΡΕΥΣΗΣ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ.
ΟΛΑ ΑΦΗΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ ! ! ! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ; ΕΠΡΕΠΕ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΑ ΦΘΑΣΕΙ ΣΤΟ ΑΠΡΟΧΏΡΗΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ; ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ;
Είναι απίστευτο ! ! !
Είναι δυνατόν σε γέφυρα με την άθλια αυτή κατάσταση να επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία βαριών οχημάτων ;
Δεν υπάρχουν υπεύθυνοι ; Σε ποιά υπηρεσία υπάγεται η γέφυρα ; Στο Δήμο, στην Περιφέρεια, στο Υπουργείο Υποδομών ; Δεν έχει κανείς ευθύνη για την τραγική κατάσταση της γέφυρας ;
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΡΑΓΙΚΗ ! !
ΜΗΠΩΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑΣ ΣΤΗ ΣΑΠΙΑ ΓΕΦΥΡΑ ?
Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ! !